T
Jeg kunne bruge nogle forslag til, hvilken type bolt jeg kan udskifte denne med. Den er til en mobilholder på en motorcykel. Jeg vil gerne ændre indstillingerne regelmæssigt, men til det har jeg i øjeblikket brug for en unbrakonøgle. Det er i sig selv ikke et problem, bortset fra at jeg gerne vil kunne gøre det uden at have adgang til værktøj.

Findes der en type bolt, som man kan erstatte den med, der er lettere at stramme i hånden? Den skal stadig sidde fast, så det er ikke muligt at stramme en unbrakobolt i hånden. Den skal strammes hårdere end det.

Jeg tænkte først på noget lignende en vingemøtrik. Men hovedet må ikke være for bredt. Det skal kunne være inden for de hvide markeringer, jeg har lavet på billede et. Som du kan se på billede to, er det ikke muligt at have et bredere hoved.

Nogle forslag til bolte, jeg kan stramme hårdt med hånden, som kunne erstatte den eksisterende bolt?

En bult på et motorcykelbeslag med markeringer viser pladsbegrænsninger for en ny bult. En mobilholder monteret på en motorcykel med en bolt, der kunne erstattes for nemmere justering, ses med regndråber på overfladen.

A
Kan ikke komme på noget andet end at anskaffe en unbrakonøgle med kuperet hoved (bondhus?), så bliver det meget lettere/hurtigere at føre den ind i hullet.

Typ en sån här? Handtagets läge är justerbart i förhållande till skruven. Eller en sådan typ av skruv som sitter på cyklar i bla sadelstolpen?M8 x 15 mmThread tryckknapp nivå justerbar spärrhandtag hane gängat stift 2 st : Amazon.se: Bygg, el & verktyg

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.