2,067 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Forslag til rækkefølge for lille tilbygning
Lille villa vil blive større. Bygge et rum er planen, alt for lille udbygning egentlig for at det skal kunne betale sig, men vi trives hvor vi bor. Måske 15 kvm.
Mit spørgsmål: I hvilken rækkefølge projekterer jeg noget sådant?
Konstruktion
Arkitekt
Byggetilladelse
Godkendelse fra naboer
Entreprenør
Taknemmelig for henvisninger til det rette udgangspunkt!
Kort beskrivelse:
Vi vil bygge ud 15 kvm i et plan fra hus på plade. Funkisburk, papptag. Vi vil ikke kunne opfylde afstandskrav fra naboer. Ingen vand/afløb berøres.
Mit spørgsmål: I hvilken rækkefølge projekterer jeg noget sådant?
Konstruktion
Arkitekt
Byggetilladelse
Godkendelse fra naboer
Entreprenør
Taknemmelig for henvisninger til det rette udgangspunkt!
Kort beskrivelse:
Vi vil bygge ud 15 kvm i et plan fra hus på plade. Funkisburk, papptag. Vi vil ikke kunne opfylde afstandskrav fra naboer. Ingen vand/afløb berøres.
Sådan ville jeg gribe det an.
En så lille udvidelse behøver man ikke nogen konstruktionsplan for, mener jeg, så den post kan I fjerne. En tømrer vil kunne klare sig med bygglovsritn
En så lille udvidelse behøver man ikke nogen konstruktionsplan for, mener jeg, så den post kan I fjerne. En tømrer vil kunne klare sig med bygglovsritn
- Tegn selv eller hyr en arkitekt. Til byggetilladelse behøves ingen supertegninger, men bygningsmålene skal med
- Søg byggetilladelse (det inkluderer tjek med naboer)
- Konstruktion
- Entreprenør
Jeg skulle tale med en bygningsingeniør, der arbejder på arkitektfirma/som arkitekt. Det første at få greb om er
- hvor du placerer tilbygningen i forhold til den eksisterende bygning.
- hvordan tilbygningen skal konstrueres for at holde på lang sigt, især tilslutningen til det eksisterende hus og indgreb i bærende konstruktion.
- vurdering af mulighederne for at få byggetilladelse.
Når man har fået greb om ovenstående, ville jeg gå videre ved at:
- Tegne op og ansøge om byggetilladelse.
- Tjekke op på KA, myndighedskrav mv.
- Oprette enkle udbudsmaterialer samt gennemføre de undersøgelser, man evt. skal lave (tænker primært på tilslutning af installationer i tilbygningen og systemvalg - el, opvarmning, ventilation). Valg af entrepriseform (GE, TE).
Når man har fået byggetilladelse eller forhåndsbesked:
- tilbudsforespørgsel til entreprenører
- hvor du placerer tilbygningen i forhold til den eksisterende bygning.
- hvordan tilbygningen skal konstrueres for at holde på lang sigt, især tilslutningen til det eksisterende hus og indgreb i bærende konstruktion.
- vurdering af mulighederne for at få byggetilladelse.
Når man har fået greb om ovenstående, ville jeg gå videre ved at:
- Tegne op og ansøge om byggetilladelse.
- Tjekke op på KA, myndighedskrav mv.
- Oprette enkle udbudsmaterialer samt gennemføre de undersøgelser, man evt. skal lave (tænker primært på tilslutning af installationer i tilbygningen og systemvalg - el, opvarmning, ventilation). Valg af entrepriseform (GE, TE).
Når man har fået byggetilladelse eller forhåndsbesked:
- tilbudsforespørgsel til entreprenører
Klik her for at svare