Hej,

Vi har købt mosaik til bruserhjørnet og klinker, som vi skal have på resten af gulvet i badeværelset. De har helt forskellig tykkelse, så jeg undrer mig om nogen har tips til, hvordan man bedst får dem på samme niveau i overgangen?

Man lægger simpelthen forskellige tykkelser af klæbemasse/fix på de forskellige dele. Eller trykker mosaikken/klinkerne ned med varierende kraft netop ved samlingen, så du får en jævn overgang.
Der findes også fixkamme, der giver forskellig højde på klæbemassen/fixet.

Derudover bygger de ekstra kraver i vådrumssystemet jo ekstra meget ved gulvafløbet, så der bliver det en fordel med tyndere fliser.

Tusind tak for tippet!

Jeg har 32,5x32,5 store klinker som er 10 mm tykke, og mosaikken er kun 2-3 mm tyk. Jeg har 10 mm fixkam til klinker.
Har nu simpelthen spartlet op i brusehjørnet med fix mod klinker. Det føltes voldsomt at skulle bruge en 12 mm fixkam til mosaikken for at komme op til den rigtige højde :S

hej brug ikke større fixkam...
fixet vil garanteret fylde hele fugen, og så vil du få h...vede når du fuger bagefter...
gør sådan her i stedet.. læg hele gulvet undtagen hvor du skal have mosaikken dagen efter spartler du det lokale fald med fix så du ender ca 4-5mm fra overkant klinker, derefter lægger du mosaikken når fixet er tørret..
for bedste resultat gør på denne måde!!!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.