Har lavet en lille udbygning, som resulterede i en fjernet ydervæg og indsættelse af en bjælke.
Nu har jeg lidt problemer, når jeg skal lave det fine arbejde for at dække opbakningen til bjælken og sætte loftliste.
På den ene side har jeg en garderobevæg, og der vil det fungere perfekt med indfatningen langs med garderoben + en ekstra regel ovenpå garderoben til at sætte loftlisten imod. (billede 1)
På den anden side ved jeg dog ikke helt, hvordan jeg skal gøre, da indfatningen ender udenpå væggen, og loftlisten ender helt anderledes. (billede 2 & 3)
Hyldeplan og bræt i billede 3 kun til illustration.
Hvordan løser jeg dette?
Nu har jeg lidt problemer, når jeg skal lave det fine arbejde for at dække opbakningen til bjælken og sætte loftliste.
På den ene side har jeg en garderobevæg, og der vil det fungere perfekt med indfatningen langs med garderoben + en ekstra regel ovenpå garderoben til at sætte loftlisten imod. (billede 1)
På den anden side ved jeg dog ikke helt, hvordan jeg skal gøre, da indfatningen ender udenpå væggen, og loftlisten ender helt anderledes. (billede 2 & 3)
Hyldeplan og bræt i billede 3 kun til illustration.
Hvordan løser jeg dette?
Kan du ikke køre smygelisten hele vejen ud til karmen og så sætte dækskiven nedenfor den?Lindgrenski sagde:
Har lavet en lille udbygning, der resulterede i en fjernet ydervæg og indsættelse af en bjælke.
Nu har jeg lidt problemer, når jeg skal lave det fine arbejde for at dække opbygningen til bjælken og sætte loftliste.
På den ene side har jeg en garderobevæg, og der kommer det til at fungere perfekt med smygen jævnt med garderoben + en ekstra regel ovenpå garderoben for at sætte loftliste imod. (billede 1)
På den anden side ved jeg derimod ikke rigtigt, hvordan jeg skal gøre, da smygen ender udenpå væggen, og loftlisten ender helt anderledes. (billede 2 & 3)
Hylleplan og bræt i billede 3 kun til illustration.
Hvordan løser jeg dette?
Det skal være en almindelig svanehalsliste, men havde ingen at vise med. På billedet er det en madrasbund.S Snickesnickarn sagde:
Problemet er, hvis jeg sætter listen hele vejen ud, så ender smygbrættet uden for taglisten. Synes det ser mærkeligt ud, men det er måske sådan, man skal gøre.
Jeg er måske ikke helt med i konstruktionen, men kan du ikke bare skære listen og dækpladen til i de rigtige mål?Lindgrenski sagde:
Jeg taler ikke om at skære, men om at falsbrættet i overkanten ender uden for loftlisten i dybden, så det bliver en mærkelig kant der.S Snickesnickarn sagde:
Det ville se pænere ud, hvis jeg kunne finde et tyndere falsbræt.
Jeg ville have savet ud i listen, så dækkeskiven går ind i niveau med listen, hvor de mødes på samme dybde.Lindgrenski sagde:
Nogen flere med tips?
Afslutningen skal være længst til højre på billede 2. Problemet er, hvordan jeg passerer smyglæden med loftlisten, da smyglæden bygger så meget.M Muuuuurtin sagde:
Klik her for at svare