Hej alle

Om nogle uger skal der støbes kælderfundament. Da fundamentet ligger under jorden, bygger vi form og isolerer sålen med samme drænende isolering som kældervæggen får, i stedet for at bruge kantlement.

Nu til det, der står i rubrikken. Har nogen tips til, hvor man kan finde billigt træ til alle støtteben og lignende (selve formen køber jeg ru brædder til). Er der et savværk, hvor man kan hente spild, byggemarkeder der har en skraldebinge at tage fra, eller en stor byggeplads, som man kan spørge? Gerne et sted omkring (gerne mod øst) Lund med 2-3 kilometers radius.

Mvh
Pär

Jeg synes, du allerede har svaret på dine spørgsmål selv. De fleste trælast/byggemarkeder sorterer dårligt og revnet træ fra. Så spørg dem, de er sikkert villige til at tjene penge på noget, de ellers ville have smidt væk. Og at spørge på en byggeplads er heller ikke nogen dårlig idé. Jeg har selv fået/købt/byttet masser af byggematerialer på byggepladser. På byggepladser smides også meget træemballage og dårligere paller væk, som man kan tage træ fra.

Min tanke var at få konkrete tips på steder, som en forumkollega faktisk kender til. At for eksempel bygge X der og der har eller jeg har revet mit udhus ned og slipper gerne for at køre en del af materialet til genbrugsstationen.

/Pär

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.