Jeg har sat en indervæg op (osb+gips) med dør for at "skabe" et soveværelse af et tidligere "opholdsstue". Har forsøgt at tegne det op som nedenfor. Den nye væg er rødmarkeret. Det, jeg har brug for at spørge om, er nu, når jeg skal spartle det hele. Har tænkt mig at bruge spartel, papirstrimmel, så yderligere spartel, hvor gipsen mødes (midt ovenover dørrammen). Men jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal gøre præcis i forlængelsen af den eksisterende væg.
Jeg har "zoomet ind" på det område, jeg mener (Nr.1). For hvis jeg spartler og bruger papirstrimmel, vil det jo komme for meget ud på væggen på den side, der ikke er skrå (dvs eksisterende væg/hjørne). Men jeg vil helst ikke tage chancen og gøre det uden papirstrimmel. Bor i træhus, så jeg er lidt bange for revner. Jeg har forstået, at man normalt har en slags hjørneprofil på hjørner af gips, så en mulighed, jeg tænker på, er om jeg skulle forsøge at skære en del af denne væk og på den måde skabe en slags egen fase af den eksisterende vægdel, så det bliver lettere at spartle op. Men det føles samtidig lidt besværligt og noget, jeg burde have tænkt på at gøre, før jeg satte væggen op.
Er det tæt mellem gammel og ny gips? I så fald ville jeg lime en papirstrimmel med vådrumsklæber. Og så spartle det ud.
Hvis det ikke er tæt, så spartl op samlingen, så det er nogenlunde "jævnt".
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.