Nu har jeg skidt i det blå skab!!!

Opdagede i går, at jeg har haft et fundamentalt hjernesmæld, da jeg byggede væggene i efteråret. Jeg har lavet åbningerne til 20-9 døre, når det skulle have været 21-9.

Nu er der osb, gips, et utal af lag spartelmasse og maling på væggene.
Til overflod har jeg lagt vp-rør over døråbningerne.

Er der nogen, der har en ide og tips til den bedste måde at løse dette problem på?

Når jeg har faldet til ro, og er kommet op af min mentale svacka kan dette være noget for blooper-tråden. ;D

//Mats

Åja, så farligt er det vel ikke. :-/ Der findes jo 20-9 døre at købe. Men det er klart, hvis du allerede har 21-9 døre derhjemme. Så er det ikke sjovt. :P
Det blå skab må du vel lufte ud. :-X ;D

Det afhænger lidt af, hvordan dørene ser ud..
Men det går jo at kappe dem ellers i værste fald...

Men som sagt, det afhænger jo af, hvordan selve bladene ser ud..

Jeg har ikke købt dørene endnu. Gør det i morgen.

Nu er det sådan, at min bedre halvdel ikke kan forestille sig 20-døre.

Jeg overvejer at bruge en tigersav, for at save væggen op. Hvis jeg har rigtig held, så klarer jeg vp-rørene. Ellers må jeg samle med slange.

Nu når jeg er kommet ned på jorden, er hjernen så småt begyndt at fungere. Og ikke bare producere eder.

Med tanke på hvad jeg har levet på den seneste uge. Bliver det nok ikke så let at udlufte det blå skab.

//Mats

Ja, det er jo ikke meget at vælge imellem, hvis det skal være 21-døre.. Frem med tigeren.

Men du kan jo sænke gulvet ellers, kan det vel være flot med en lille voldgrav mellem rummene - så kan du fylde vand der i og have flotte fisk :D ;)

Det der med voldgrav lyder sjovt. Drengen ville nok blive begejstret.
Der er ikke noget problem med vand til voldgraven, det løser gulvvarmerørene, når jeg er kommet igennem gulvet.

//Mats

Tigeren er sjov men nogle gange lidt i det groveste lag :)

Havde nok selv skåret OSB og Gips på den ene side af væggen lige op fra karmen og slået/skåret pladen over døren væk, så kommer du nemt til at flytte regel og VP-rør.

Så er det bare at gendanne denne side og korte pladerne på bagsiden (nye skruer ender jo under foder så behøver ikke spartles og males) :)

Timmervikarn sagde:
Nu er det så, at min bedre halvdel ikke kan tænke sig 20-døre.
8-) Lær halvdelen at dukke sig eller byt halvdelen ud. :-/ ;D :-X

Timmervikarn sagde:
Sen när jag lugnat ner mig, og kommet op af min mentale svacka kan det her være noget for blooper-tråden. ;D

//Mats
Det er jeg sikker på, at vi skal kunne ordne..... :)

MathiasS sagde:
[quote author=Timmervikarn link=1141326097/0#0 date=1141326096]

Sen når jeg har roet mig ned, og jeg er kommet op af min m entale svacka kan det her være noget for blooper-tråden. ;D

//Mats
Det er jeg sikker på, at vi kan ordne..... :)[/quote]

Det tvivler jeg ikke på ;D ;D

Elof,

Hvordan havde du tænkt dig at save.

Jeg overvejer at save tigeren lige op til RET højde. Så bore med en centrumborr, og save horisontalt. Skrue en ny regel op. På den måde slipper jeg for at montere nye plader.

Elrørene kan jeg skarve med en slang og trække nye tåtar om nødvendigt.

Timmervikarn sagde:
Nu er det så at min bedre halvdel ikke kan tænke sig 20-døre.

//Mats
1)Forhandl med hustruen!
2)Hæv, at dette er 21-døre (når du har købt 20-dørene)
3)Tilbyd hende at løse problemet, hvis hun ikke kan acceptere 20-dørene

Undskyld at jeg blander mig, men hvad betyder 20-9 og 21-9? Og hvorfor kan hun ikke acceptere 20-9?
:-?

Timmervikarn sagde:
Elof,

Hvordan havde du tænkt at save.

Jeg overvejer at save med tiger lige op til DEN RETTE højde. Så bore med centerbor, og save horisontalt. Skrue en ny liste op. På den måde slipper jeg for at montere nye plader.

Elrørene kan jeg sammensætte med slange og trække nye ledninger, hvis det er nødvendigt.
Min tanke var at save pladerne af på den ene side af væggen, lige op fra karmens stående stykker....man kan sige, at du saver den plade af, som sidder lige over døren. Du bliver nødt til at genskabe den ene side af væggen over døren, men på den anden side får du fuld kontrol over, hvad der sidder inde i væggen. At save i vp-rør er ikke det sjoveste, der findes :)

Bare en tanke :)

ThomasLindgren sagde:
Undskyld, at jeg blander mig, men hvad betyder 20-9 og 21-9? Og hvorfor kan hun ikke acceptere 20-9?
:-?
20 er modulmålet for højden, normalt bliver det faktiske karmyttermål 1985mm
9 er modulmålet for bredden, karmyttermål 885mm

21 er standardhøjden, 20 bliver lidt pygmæ-mål over (men jeg undrer mig om det virkelig kan ses....

Jeg tror, at MattiasP har løsningen på sporet: Dette med modulmål, mål på dørblad etc. er lidt forvirrende, så det er sikkert en farbar vej at hårdnakket hævde, at dette faktisk ER 21-døre. Genialt faktisk.

MathiasS sagde:
20 er modulmålet på højden, normalt bliver det faktiske karmyttermål 1985mm
9 er modulmålet på bredden, karmym 885mm

21 er standardhøjden, 20 bliver der lidt pygmæ-mål over (men jeg undrer mig om det virkelig ses...
Tak

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.