Et sandsynligvis lidt usædvanligt og bestemt svært kategoriserbart spørgsmål. :D

Jeg vil hæve min brusekabine nogle centimeter, lad os sige ca. 5 cm. Jeg tænker på en form for klodser, som man simpelthen placerer under kabinens 5 justerbare fødder. Spørgsmålet er "bare", hvilket materiale og hvilken form. Noget at tage i betragtning er, at da 3 af fødderne af naturlige årsager sidder i forkanten af kabinen, vil disse klodser være synlige, hvorfor et vist mål af æstetik skal være med i overvejelserne. Ellers kunne jeg have savet et antal krydsfinerplader og plastet dem sammen, men det ville jo blive grimt. :rolleyes:
Jeg overvejer at finde eller fremstille en kegleformet konstruktion, måske 7-10 cm bred i bunden og 4-6 i toppen, helst med en rundet skål ovenpå, da fødderne er rundede på undersiden. Har overvejet, om det ville være muligt at save til og lime skærebrætter i plast og derefter forme dem med båndsliber eller lignende, men det føles allerede omstændigt. :D
Så, nogen der har et tip til en enklere løsning? Af naturlige årsager skal materialet være fugttåligt. :rolleyes:

Tak på forhånd og god weekend!
ToRy

Chaly
Hvis de justerbare fødder er gevindet i kabinens bundplade, så måske det ville fungere med et stykke gevindstang og samlemøtrik for at forlænge de eksisterende ben? Burde kunne finde en samlemøtrik med rimeligt udseende som er ca. 5 cm lang?

Gevindstang i metal, mulig løsning til forlængelse af justerbare møbelben med en koblingsmøtrik.

+

En metal skarvmutter, cirka 5 cm lang, bruges til at forlænge justerbare fødder på en kabine ved at skrue i en gängstång.

Det der var ingen dum idé! Spørgsmålet er, om det bliver stabilt nok dog...? Overvejer dimensionen på de eksisterende ben, kan det have været M8 mon...må tjekke i weekenden. Tak for tipset! :)

AXS
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.