Et sandsynligvis lidt usædvanligt og bestemt svært kategoriserbart spørgsmål.
Jeg vil hæve min brusekabine nogle centimeter, lad os sige ca. 5 cm. Jeg tænker på en form for klodser, som man simpelthen placerer under kabinens 5 justerbare fødder. Spørgsmålet er "bare", hvilket materiale og hvilken form. Noget at tage i betragtning er, at da 3 af fødderne af naturlige årsager sidder i forkanten af kabinen, vil disse klodser være synlige, hvorfor et vist mål af æstetik skal være med i overvejelserne. Ellers kunne jeg have savet et antal krydsfinerplader og plastet dem sammen, men det ville jo blive grimt.
Jeg overvejer at finde eller fremstille en kegleformet konstruktion, måske 7-10 cm bred i bunden og 4-6 i toppen, helst med en rundet skål ovenpå, da fødderne er rundede på undersiden. Har overvejet, om det ville være muligt at save til og lime skærebrætter i plast og derefter forme dem med båndsliber eller lignende, men det føles allerede omstændigt.
Så, nogen der har et tip til en enklere løsning? Af naturlige årsager skal materialet være fugttåligt.
Hvis de justerbare fødder er gevindet i kabinens bundplade, så måske det ville fungere med et stykke gevindstang og samlemøtrik for at forlænge de eksisterende ben? Burde kunne finde en samlemøtrik med rimeligt udseende som er ca. 5 cm lang?
Det der var ingen dum idé! Spørgsmålet er, om det bliver stabilt nok dog...? Overvejer dimensionen på de eksisterende ben, kan det have været M8 mon...må tjekke i weekenden. Tak for tipset!