Efter at have været i byggebranchen nu et par år, har jeg indset, hvor meget det er muligt at forhandle ned, hvis man køber lidt større mængder materiale og planlægger i god tid.

Jeg er gået sammen med min søster, far og en kammerat. Gennem dette har vi fået meget lavere priser, leverandørerne er meget mere imødekommende, og det overskydende materiale har vi kunnet bytte indbyrdes.

En stor del af omkostningerne er transporten, og denne koster meget mindre, hvis man kan fylde en hel lastbil og tømme på to steder.

Det, vi er gået sammen om, er følgende: grundmateriale, jordarbejder, træ, vinduer, tagsten, arbejdskraft, hvidevarer, brændeovn, skorsten og maling.

Mit forslag til jer er, at hvis I ser et byggeri i nærheden, så bank på og spørg, om de er interesserede i at gå sammen. Eller hvorfor ikke kigge rundt på dette forum og finde folk i nærheden.

Vigtigt er det dog, at I i jeres samtale med leverandøren påpeger, at I indgår i en gruppe, der er gået sammen for at få bedre priser, men at I alligevel skal have fakturaerne stillet til hver enkelt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.