Eftersom jeg lige har købt en Paslode IM90ci, der kan skyde nailscrew, overvejer jeg at bruge sådan nogle i stedet for almindelig søm. Dog er de meget dyrere.
Søm har jo en tendens til at "krybe ud" efter et stykke tid. Undgår man det med nailscrew? Hvad er jeres erfaringer?
Jeg har tænkt mig at bygge et skur i løsvirke og overvejer, om nailscrew er pengene værd mod båndet søm?
Søm har jo en tendens til at "krybe ud" efter et stykke tid. Undgår man det med nailscrew? Hvad er jeres erfaringer?
Jeg har tænkt mig at bygge et skur i løsvirke og overvejer, om nailscrew er pengene værd mod båndet søm?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 398 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,398 indlæg
Jeg har ikke brugt dem, og jeg har heller ikke set dem hos nogen andre. Efter en hurtig googling ser fordelen jo ud til at være klar, at man kan skrue dem ud og ind igen.T Ejmelie sagde:
Vælger man den rigtige type og dimension på søm, så kryber søm IKKE ud, ikke med trådsøm og heller ikke med konstruktionssøm.
Selvbygger
· Stockholm
· 10 261 indlæg
Har ikke oplevet at søm, der er skudt ind, har haft samme tendens til at krybe ud. De plejer at være dyppet i smeltelim, som aktiveres af friktionen, når de skydes ind. Sørg blot for, at de er ringede og ikke glatte søm.
For skelettet plejer det dog at være nemmere at skrue, især hvis man er alene og bygger.
For skelettet plejer det dog at være nemmere at skrue, især hvis man er alene og bygger.
Som allerede skrevet, kryber sømmet ikke ud.
Har bygget en 78m2 stor garage, et lille poolhus samt skudt en del paneler fast og findes der noget for sømmet at hæfte i så sidder det.
Har brugt Essves søm til 99%.
Er nailscrewen ikke tænkt til terrassebrædder og lignende?
Har bygget en 78m2 stor garage, et lille poolhus samt skudt en del paneler fast og findes der noget for sømmet at hæfte i så sidder det.
Har brugt Essves søm til 99%.
Er nailscrewen ikke tænkt til terrassebrædder og lignende?
Klik her for at svare