Hvor kan man købe koblinger til firkantprofiler?

Det ville være godt at have for hurtigt at lave rammestrukturer af firkantrør uden at svejse eller som prototype, inden man svejser. Eller for at kunne justere konstruktionen til forskellige formål. Koblingerne må gerne være umalede og have gevindhuller til skruer, som man kan låse rørene med. Gerne andet end bare rette vinkler (f.eks. 45°).
Er på udkig efter noget, der gør, at jeg bare behøver at skære rørene, sætte delene sammen og låse fast med skruer.
Har ikke kigget på udenlandske sider endnu.

Det ville være godt at have for hurtigt at lave rammestrukturer af firkantrør uden at svejse eller som prototype, inden man svejser. Eller for at kunne justere konstruktionen til forskellige formål. Koblingerne må gerne være umalede og have gevindhuller til skruer, som man kan låse rørene med. Gerne andet end bare rette vinkler (f.eks. 45°).
Er på udkig efter noget, der gør, at jeg bare behøver at skære rørene, sætte delene sammen og låse fast med skruer.
Har ikke kigget på udenlandske sider endnu.
Ser ud til at være samme type forbindelser som findes til stilladser for at dække både, jeg købte dem, men de var i dim som reglar, findes ifølge søgning på varehusene, men om de er til rundt eller firkantet svært at spå om.
Så faktisk noget der virker lovende.
Ganske vist aluminium, men burde kunne træde udenpå almindelige 40 mm x 40 mm (eller 25 mm x 25 mm) firkantede stålrør som findes at købe lidt hist og her.
Ganske vist aluminium, men burde kunne træde udenpå almindelige 40 mm x 40 mm (eller 25 mm x 25 mm) firkantede stålrør som findes at købe lidt hist og her.
Hvordan ville det fungere med vinkelkoblingerne, da du skal geringssave enderne?
Det er ikke bare at skære lige, da profilerne ville blive for korte.
Det er ikke bare at skære lige, da profilerne ville blive for korte.
Mener du nogen af disse billeder?
På begge billeder ser det ud til, at man kunne indsætte vinkelret skårne profiler langt nok til at låse dem fast med skruerne eller skære mere tilpasset til koblingen for at få profilen lidt længere ind.
På begge billeder ser det ud til, at man kunne indsætte vinkelret skårne profiler langt nok til at låse dem fast med skruerne eller skære mere tilpasset til koblingen for at få profilen lidt længere ind.
Jeg opfattede, at man skulle bygge en prototype for at teste konstruktionen, og at man skulle bruge de samme kappede profiler til svejsningen, hvilket ikke vil kunne lade sig gøre, da der vil mangle materiale i vinklerne.
Mit gæt er, at de to ovenstående forbindelser er beregnet til aluminiumprofiler. Er det aluminiumprofiler, du har tænkt dig at bruge?
Jeg må leve med at have forbindelserne permanent monteret og ikke kunne erstatte dem med svejsesømme. Jeg havde tænkt mig at bruge stålprofiler, men hvis det ikke går, må jeg overveje aluminiumprofiler i stedet. Der findes 4 billedgallerier med anvendelseseksempler. Desværre er alle billederne i frimærkestørrelse og viser kun runde rør. Svært at afgøre hvilken metal det er, men jeg gætter på, at nogle af rørene er af stål.
Havde tænkt mig at fastgøre konstruktionen i et betongulv, men fødderne til firkantrør mangler skruehuller, hvilket fødderne til runde rør synes at have:

Tænkte derfor at forsøge at save enderne på firkantrørene i hjørnerne op, varme med blæselampe, bøje de 4 sider ud til fødder og bore skruehuller.
Havde tænkt mig at fastgøre konstruktionen i et betongulv, men fødderne til firkantrør mangler skruehuller, hvilket fødderne til runde rør synes at have:

Tænkte derfor at forsøge at save enderne på firkantrørene i hjørnerne op, varme med blæselampe, bøje de 4 sider ud til fødder og bore skruehuller.
Senest redigeret:
Det du søger går under "rørskæring for firkantrør" lidt afhængigt af hvad du søger.
JK rostfritt fremstiller detaljer, husker ikke hvad de har i sortiment.
Et alternativ er at besøge et lokalt svejsefirma, det gør vi, hvis vi ikke har tid til at svejse egne samlinger/forbindelser.
Mvh P-A
JK rostfritt fremstiller detaljer, husker ikke hvad de har i sortiment.
Et alternativ er at besøge et lokalt svejsefirma, det gør vi, hvis vi ikke har tid til at svejse egne samlinger/forbindelser.
Mvh P-A
Har kigget på JK Rostfritt men har ikke fundet det, jeg søger, f.eks. kobling for et gennemgående rør samt et eller to retvinklet tilsluttende rør. I øvrigt synes deres netbutik at efterlade meget tilbage at ønske; først skal man vælge mellem "PRODUKTER 1", "PRODUKTER 2", "PRODUKTER 3" og "PRODUKTER 4". Går man ind på sidstnævnte, skal man vælge mellem "Kategori 1", "Kategori 2", "Kategori 3", "Kategori 4" og "Uterum / Carport". Denne her ser dog ud til at passe mine påtænkte firkantrør, om end unødvendigt dyrt med rustfrit:

Fandt en anden netbutik, som har de samme, men dyrere og desuden højere moms (måske fordi de sælger fra Nederlandene eller Belgien). De har i det mindste billeder af koblingerne med rør:

Enkelt og billigt, skru en eller flere selvborende skruer i samlingen, så frigør den sig ikke.
https://www.ahlsell.se/10/varme--sanitet/montage/stativsystem/
https://www.ahlsell.se/10/varme--sanitet/montage/stativsystem/
Klik her for at svare