Er i gang med renovering af bindingsværkshus og tænkte på at pifte bjælkerne op. Jeg fjernede listerne, der var mellem bjælker og loft, og nogle steder er der ret store sprækker. Spørgsmålet er, hvad jeg skal bruge for at udfylde disse hulrum. Jeg vil ikke bruge lister, men tænkte på en pæn afslutning mellem loftet (som er gipsplader) og bjælkerne.

• Rød træbjælke med synlige huller og revner mellem bjælken og det hvide gipsloft, hvor lister er fjernet for renovering af korsvirkeshus.
  • Brunt bjælkelag i et korsvirkeshus med en synlig revne mellem gipsloftet og bjælken, der skal fyldes uden at bruge lister.
P
Gipset burde måske have været gjort strammere, hvis du ikke vil have lister, ved ikke ellers, hvad man kan finde på, for spredt til at fuge.

lopec
Gipsbrug, måske? Har du allerede malet loftet, eller kommer det senere?

Bedste svar

Det plejer at sidde hulkelister over disse samlinger. Ser pænt og traditionelt ud, hvorfor vil du ikke have det?

Tss sagde:
Gipsningen burde måske have været gjort strammere, hvis du ikke vil have lister, ved ikke ellers hvad man kan finde på, for glest at foga.
Tak for svar, jo jeg ønsker, at gipspladerne var blevet sat op strammere. Vi må se, hvad løsningen bliver.

T tompaah7503 sagde:
Det plejer at sidde hulkelister over disse samlinger. Ser pænt og traditionelt ud, hvorfor vil du ikke have det?
Hej og tak for svar, din idé er god og ville se betydeligt bedre ud end de kvartslister, der sad der før.

lopec lopec sagde:
Gipsbruk, måske? Har du allerede malet loftet eller kommer det senere?
Hej och tak for svaret,

Maling af loft kommer senere, jeg har skaffet en pose med noget gipslignende pulver som jeg nok skal prøve. Det skal tilsyneladende ikke løbe lige så meget som gips, så vi får se.

J JoachimLö sagde:
Hej og tak for svar, din idé er god og ville se betydeligt bedre ud end de kvartslister, der sad der før.
Havde ikke så mange detaljebilleder desværre men her er et rum, vi lavede med utroligt ujævne bjælker i loftet fra tidligere. Loftet er papstrakt, derefter er det hulkehlister; listerne er "tapetseret" med papir op på det papstrakte for at slippe af med alle sprækker mellem liste og loft. Til sidst er det malet med limfarve.

Ser godt ud synes jeg naturligvis da det var mig, der gjorde det ;)

Deludvidelse

Loft med ujævne bjælker, hvidt papspændt loft og vindue, beskåret fra et renoveret rum.

Sammenhængsbillede

Rum med ojämna bjälkar i loftet, pappspänt tag med hålkælslister og limfarge. Synlig seng, skænk, skrivebord, lamper og planter ved vinduet.

Tak for de fine billeder, det ser virkelig godt ud. Hvis vi sætter lister igen, bliver det absolut din model. Lige nu kæmper vi med at fjerne malingen fra bjælkerne, de er rødmalt med oliefarve og vi forsøger at få dem trærene. Et stort arbejde men nærmer os trærent på EN bjælke nu efter 2 dages arbejde
Dine sorte bjælker ser fine ud.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.