2,807 læst ·
8 svar
3k læst
8 svar
Forbindelse mellem bjælke og tag på bindingsværkshus
Er i gang med renovering af bindingsværkshus og tænkte på at pifte bjælkerne op. Jeg fjernede listerne, der var mellem bjælker og loft, og nogle steder er der ret store sprækker. Spørgsmålet er, hvad jeg skal bruge for at udfylde disse hulrum. Jeg vil ikke bruge lister, men tænkte på en pæn afslutning mellem loftet (som er gipsplader) og bjælkerne.
Bedste svar
Det plejer at sidde hulkelister over disse samlinger. Ser pænt og traditionelt ud, hvorfor vil du ikke have det?
Havde ikke så mange detaljebilleder desværre men her er et rum, vi lavede med utroligt ujævne bjælker i loftet fra tidligere. Loftet er papstrakt, derefter er det hulkehlister; listerne er "tapetseret" med papir op på det papstrakte for at slippe af med alle sprækker mellem liste og loft. Til sidst er det malet med limfarve.J JoachimLö sagde:
Ser godt ud synes jeg naturligvis da det var mig, der gjorde det
Deludvidelse

Sammenhængsbillede

Tak for de fine billeder, det ser virkelig godt ud. Hvis vi sætter lister igen, bliver det absolut din model. Lige nu kæmper vi med at fjerne malingen fra bjælkerne, de er rødmalt med oliefarve og vi forsøger at få dem trærene. Et stort arbejde men nærmer os trærent på EN bjælke nu efter 2 dages arbejde
Dine sorte bjælker ser fine ud.
Dine sorte bjælker ser fine ud.
Klik her for at svare