Hej,

Jeg har netop fået OK af min andelsboligforening til at bygge et indsynsbeskyttelse på vores terrasse. :thumbup:
Ingen komplikationer i dette, men et problem, der er dukket op, er, hvordan vi skal forankre selve indsynsbeskyttelsen.

Min plan var fra starten at bruge jordankre og i anden omgang betonklodser, men efter at bestyrelsen havde konsulteret vores byggeleder, viste det sig, at der ligger et tæt lag til garagen relativt lavt under vores terrasse, og derfor må vi ikke bruge nogen af metoderne.

Derfor henvender jeg mig nu til jer i forummet her og spørger, om I har nogle gode forslag til, hvordan jeg skal forankre min indsynsbeskyttelse. Jeg har allerede, som I kan se på billederne, en skillevæg til naboen, som står stabilt, jeg må heller ikke fjerne sten eller bore i den eksisterende stenbelægning.

Jeg har overvejet en løsning, hvor jeg bukker en jernplade som et U og svejser en stolpesko ovenpå, som jeg derefter kiler fast over kantstenen og så håber, at det er nok at fastgøre den i skillevæggen?

Jeg er åben for alle forslag! Tak på forhånd.
 
  • En flisebelagt terrasse med en sort spaltevæg til højre og grus samt planter til venstre; baggrund med biler og en bænk.
  • Flisebelagt terrasse med kantsten ved siden af snedækket jordstykke, der viser område til potentielt insynsskydd.
  • Grå fliser på en terrasse ved siden af grusbelagt jord. En kantsten adskiller de to områder. Snefnug er synlige på jorden.
  • Facade af en bygning med udeområde. Terrassen har et eksisterende skillevæg til naboen og stenbelægning. Dette er relateret til et projekt om et indsynsskjold.
Er det ikke enklere at bare fastgøre en eller flere vinkelbeslag i betonpladerne ved hjælp af slagbor + plug og skrue? Det må være tale om meget små sidekræfter.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.