Hej!

En del af en facade blev renoveret på min mors sommerhus sidste sommer. Nu i løbet af efteråret og vinteren har der været vandindtrængen over vinduet. Jeg har taget nogle billeder og har nogle overvejelser, som jeg gerne tager imod hjælp med

Sommerhusfacade med hvid dør og vindue, blå rammer. Vandskade mistænkes over vinduet; dørhalvtaget og træpaneler vises. Øverste balkon delvist synlig.

Facade med blåmalet vindue og hvidt træpanel. Tagflade og tagrende ses i venstre hjørne. Området er markeret for vandindtrængning.

Billede af et husvindue med tag og facade, hvor gule, røde, og blå markeringer viser potentielle steder for vandlækage og vandruteproblemer.

På det sidste billede har jeg markeret nogle ting.
Gult: Cirka her kommer vandet ind over vinduet, men indvendigt.
Rødt: Da jeg mistænkte, at problemet var her, prøvede jeg at sprøjte vand med haveslangen på dette område og så da, at det begyndte at dryppe vand over vinduet indvendigt.
Blå pil: Vandet løber ind bag panelet her og løber ud igen yderst på metalsømmet.

Det jeg mistænker er, at opkanten på metallet nederst er for lille, og noget vand løber over kanten bag panelet?

Lyder det som en sandsynlig årsag?

Jeg overvejede at udskifte metallet med et med en højere opkant for at sikre, at alt vandet, der løber bag panelet, finder ud igen.

• Vred
cpalm
  • Laddar…
Tømreren som lavede (dele af) min indglasning fortalte, at på et rimeligt fladt tag som det jeg har under samme, kan vinden under de værste storme presse vand op på væggen op mod en halv meter.

Dit bekymring er ikke, at vand kommer ind i det røde område, bekymringen er, at der ikke er en vindduk som forhindrer vandet i at fortsætte ind i væggen.

Desuden ser det ud som om det vand, der kommer ind bag panelet i det gule område, ikke kan løbe ud igen.

Der er en grund til, at man har en luftspalte, der tørrer ud bag panelet. Mod vinduet nedenunder plejer man jo normalt at have et overblek også, der går bag panelet, så pladen fanger vand, der løber bag panelet. Det er dette vand, der nu løber ind...

• Synes
Appendix og 1 anden
  • Laddar…
Men det røde område, Er der overhovedet nogen plade? Synes det ser ud som om pappen bare er stukket ind i sprækken.

H hempularen sagde:
Men det røde område, Er der nogen plade overhovedet? Synes det ser ud som pap bare er stukket ind i spalten.
Du ser pladen til venstre i den røde cirkel.

pacman42 pacman42 sagde:
Du ser pladen til venstre i den røde cirkel.
Og til højre ved den blå pilspids.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.