Hej
Skal sætte 13 mm gips på krydsfiner og har derfor brug for at forlænge ved vindueskarmen med 13 mm, så gipspladen kan støde op mod listen og derefter en gerigt ovenpå. Men hvorfor er det så svært at finde 13 mm "lister"? Behøver ikke være malet. Jeg synes at være dårlig til at søge efter den rigtige type træ.
Har I tips eller links ville jeg være taknemmelig.
Skal sætte 13 mm gips på krydsfiner og har derfor brug for at forlænge ved vindueskarmen med 13 mm, så gipspladen kan støde op mod listen og derefter en gerigt ovenpå. Men hvorfor er det så svært at finde 13 mm "lister"? Behøver ikke være malet. Jeg synes at være dårlig til at søge efter den rigtige type træ.
Har I tips eller links ville jeg være taknemmelig.
Medlem
· västra götaland
· 212 indlæg
Tag en 12mm foder og kløv det, så har du to stykker.
Sådan ser det ud, se billede. Det som er til højre er et vindue (blev lidt mærkeligt i rendering). Rundt om vinduet sidder en ramme. Rundt om den ramme sidder plyfa som er ca. 0-1 mm tykkere end vinduets ramme (smyg). Derefter skal der en gips på plyfaen. Den er i bilen kun vilkårligt placeret.
Når jeg kigger på mål på klackfoder, ser de ud til at være 12 mm de dækker. Det er vel ikke nok til at dække en gips på 13 mm?
Når jeg kigger på mål på klackfoder, ser de ud til at være 12 mm de dækker. Det er vel ikke nok til at dække en gips på 13 mm?
Medlem
· västra götaland
· 212 indlæg
12,5mm er gipsen. Virker det ikke med klapfoder, så må du kløve til det, du har brug for.
Klik her for at svare