Jeg vil flytte ud skråvæggen for lidt ekstra gulvplads. Den nuværende væg er bygget gennem en langsgående regel, som ligger ovenpå gulvbjælkelaget. På denne sidder der ved hver spær en stolpe (ca 100x100). Det føles som om, at dette har betydning, og ikke noget jeg tror, man skal fjerne helt. Men det burde vel være okay at bygge en ny lignende et stykke længere ud og derefter fjerne den gamle?

Spændvidden for spærerne er ca. 7,5 m, og det er et tømmerhus fra tidligt 1900 eller tidligere, ved ikke nøjagtigt årstal. Vedhæfter lidt billeder. Trækonstruktion med længsgående bjælker og lodrette stolper i et gammelt hus, muligvis fra starten af 1900-tallet, med synlige trækorn og knaster. Kattvind med skråtag, synlige træbjælker og reb viklet om træpæle. Mørkt interiør med skygger og gammeldags byggestil. Gulvet i et gammelt tømmerhus med en eksisterende kattvindsvæg og løs træ på gulvet.

Jeg formoder, at dette ikke er soveværelser? I mit gamle hus byggede jeg sovalkover i to af kattvinduerne og i hver sin garderobe. Så slap jeg for at lave indgreb i væggene - og byggede sengebunden, hvor den nedre vægdel forblev uberørt. Det blev meget flot (og øgede ejendommens salgspris). Men alt afhænger jo af, hvad du vil bruge rummet til.

Ja det er soveværelse, men højeste punkt er ca. 140 cm i skunk. Det ville være rart at se billeder af, hvordan du mener.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.