Når man lægger sporet træfiberplade og skal op med gulvvarmeslangen, kan man jo nemt bore to huller med en doserfræser der, hvor man skal op og der, hvor man skal ned.

Men hvordan gør man i badeværelser, hvor der skal flydespartles?
Eller skal man lave smallere huller, hvor man skal op med slangen?
Bore i vinkel, så den løber pænt direkte ind i sporet?
 
Det vigtige er, at hullet tætnes ordentligt før spartlingen, flydespartel kan trænge igennem selv meget små huller, og så løber det ned i betydelige mængder. Jeg fik hjælp til at flydespartle vores badeværelse, tætnet omkring et af gulvvarmerørene gav sig, så spartel løb ned. Det trængte derefter ret hurtigt ud gennem sprækker i panelloftet nedenunder (stuen) og blev en fin bunke på parketgulvet, missede sofaen med 10 cm.
 
Hvis du lægger sporet gulvplade, behøver du ikke bore, du skal jo op i sporet med slangen, sørg bare for, at der ikke er skarpe kanter på undersiden mod slangen. Alle huller, du kan se, skal du tætne med latex. Men hvis du køber materialet i en rigtig byggemarked eller netbutik, følger der lægningsinstruktioner med, som du bare skal følge. Derimod kan du have brug for en fræser for at komme rundt ved gulvafløb eller toiletstol samt ved afslutning, hvis det ikke passer med færdige spor.

PS Det der med huller forudsætter, at du bruger vendeskiver, hvilket desuden er normalt, at man gør DS
 
Senest redigeret:
#2: Ok, tætte ordentlig mao.

#3: Nja, vändskiva har jo færdige huller.
Hvis man kører uden vändskiva mener jeg.
Som her. Frem og returledning kommer i bjælkelaget. Skal op i en sporet skiva.
 
Det er helt ok, men hvis du skal gøre på den måde med de rette værktøjer, så bliver det nok dyrere end med vändskivor. Desuden sørg for, at varmepladerne bliver limmet og ikke lige så tæt som på filmen, hvis du skal flyde ovenpå.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.