7,012 læst ·
23 svar
7k læst
23 svar
Flydespartel / bæreevne i trægulv
Side 1 af 2
Vi skal flydespartle alle rum i vores lejlighed (ca. 50-55 kvm 3 rum + gang). Vi har fået at vide, at der vil være brug for 3,3 ton flydespartel fordelt på dette areal. Underlaget er træ, og vi bor på anden sal i en bygning, der blev opført engang i 1920'erne. Nogle steder vil det blive spartlet op ca. 4 - 6 cm. Selvom der skal lægges armeringsnet, hvordan kan man være sikker på, at det holder?
Almindeligt ubehandlet trægulv i et af rummene og antager, at det ser ens ud i de øvrige. I køkkenet lå der spånplader under plastmåtterne. Ja, det er ok fra brf, hvis jeg kan få svar på bæreevnen i gulvene. Skal jeg bryde hele gulvet op for at finde ud af, hvilken type bjælker det er bygget på?
Stadig: Hvorfor? 
Fordi der er så store niveauforskelle. Rena rama bergodalbanan.
Det skal blive billigere og enklere at fjerne hele gulvet og lægge nyt ind.....
Ellers kan man vel skrue gips eller andre plader på gulvet for at fylde op, så det ikke går så meget spartel. Står snart over for et lignende projekt, og jeg overvejer at gøre noget lignende. Når alt er plant, så bliver det glespanel og gulvvarme på det.
Lidt uklar i mit indlæg, om at jeg ikke klarer dette med gulvrenovering selv... Tommelfingeren midt i hånden, så at sige... Men hvad indebærer, rette med kiler og nyt gulv? Hvad vil dette indebære i tid og omkostning for at leje det ud til en virksomhed, som jeg nu MÅSKE skal i dette tilfælde?Matti_75 sagde:
Virker dette, hvis man har en fordybning, hvor dybden er 6 cm som lavest? Kan man bare fylde fordybningen...med spartelmasse?jeppeknaster sagde:
Burde du ikke overveje HVORFOR gulvet har sunket sådan, og det hensigtsmæssige i at så smide flere tons materiale derind yderligere?