Er i gang med at installere en ny pejs og har fjernet nogle fliser (lidt tilbage) og står over for en beslutning, da en del puds er faldet af under processen.

Skal jeg:

1) Fjerne al puds, så væggen bagved har teglstenene helt eksponeret?

2) Kun fjerne resten af fliserne og påføre ny puds/sparkle væggen, hvor teglstenene titter frem, for at få en jævn overflade igen?

Og hvordan får jeg bedst lavet en pæn kant mod tapetet, uanset hvilken løsning jeg vælger?

• En væg med fjernet flisebeklædning, tilbageværende fliser øverst, blotlagt mursten og faldne fliser på gulvet. Værktøjer på et bord til højre.
  • Mur af mursten med delvist fjernet puds, der afslører eksponeret murværk. Hjørne mod væg, med træelement til højre.
Jeg ville frilægge murstenene og i hjørnerne sætte enten hjørnelister i træ i samme farve som væggen, alternativt hvide, eller du kan sætte gipsyderhjørnelister, som du spartler ind og derefter maler med vægmaling.

Det bliver lidt finpudsning med en slibemaskine for at få et flot hjørne, men det skal nok blive godt.

Gode tips, tak!

Bør jeg bruge noget specielt spartelmasse?

Er det murstenen bagved?
Nu er der måske et rør installeret til kaminen, men hvis det ikke er det, skal det nok være puds, for pudset plejer at være en del af selve tætningen til murstenen.

Jiji Jiji sagde:
Er det skorstenen bagved?
Nu er det måske et rør installeret til kaminen, men hvis det ikke er det, skal det nok være puds, for pudsen plejer at være en del af selve tætningen til skorstenen.
Ja præcis. Hullet som ses på billedet er røret til kanalen. Okay, det vidste jeg ikke 😅

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.