Hej.

Jeg vil gerne lave en hurtig forvandling af en gammel trappe ved hjælp af klinker. Klinkerne, jeg overvejer, er frostfri.

Først tænkte jeg på at fjerne alt puds før fliselægning, men da trappen er repareret med beton, ville det være for meget at fjerne for at få et godt niveau at lægge på. I stedet fjerner jeg det puds, der sidder løst, og reparerer med betonspartel.

Det "burde" vel ikke være noget problem at få klinkerne til at sidde fast i nogle år?
 
  • Gammel betontrappe med revner og afskalning, delvis repareret med beton, klar til ansigtsløftning med frostfri klinker.
Et år eller to skulle det holde i hvert fald.
 
Tjek om klinken bliver glat om vinteren, om den tåler salt eller om den ikke ridses af sand/grus ved vinterglatte.

Et alternativ er at lægge en elslynge ind. Den behøver jo kun være tændt, når der er risiko for glatføre.
 
Vælg en ordentligt ruflet klinke til nogenlunde glatte fliser bliver snorglatte!
 
  • Synes
Per i Hamrånge
  • Laddar…
S
er enig med det tidligere indlæg, har for nylig lavet riller af husfix på mit meget glatte klinker i kældertrappen
 
N nicklasihult sagde:
Vi har haft klinkers i 5 år nu uden at noget har løsnet sig. Den føles heller ikke så glat om vinteren takket være de indfræsede riller i trappetrinene.
[link]
Hvor flot det blev!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.