Tænkte på at sætte fliser op på gæstetoilettet og så, da jeg begyndte at rive gipsen, at to af væggene er reguleret med 45x45 cc600, kan det blive tilstrækkeligt stabilt, hvis man sætter et lag krydsfiner under gipsen og derefter fliser 200x500, eller er det dømt til at mislykkes? Væggene er 150 cm hhv. 180 cm, så det er relativt korte vægge, hvilket burde øge chancen for, at det bliver mere stabilt? (Kun toilet, så ingen vådrumsbelægning at tage hensyn til på væggene)
Fæld ekstra reglar ind, så du får 30 cc. Brug 15 mm vådrumskrydsfiner under gipsen, så har du godt materiale at skrue i også.E Earplugged sagde:Tænkte sætte fliser op på gæstetoilettet og ser, når jeg begyndte at rive gipsen ned, at to af væggene er reglet med 45x45 cc600, kan det blive tilstrækkeligt stabilt, hvis man sætter et lag krydsfiner under gipsen og derefter fliser 200x500, eller er det dømt til at mislykkes? Væggene er 150cm hhv 180cm, så det er relativt korte vægge, hvilket burde øge chancen for, at det bliver mere stabilt? (Kun toilet, så ingen vådrumssikring at tage hensyn til på væggene)
Hvis jeg lægger 15 mm vådrumsplyfa ned, så rækker de hele vejen og bliver ingen samling overhovedet på bredden, burde blive den mest stabile variant?T tergo sagde:
Ja, en plade at skrue i skal helt sikkert være der, det er så kedeligt med rene gipsvægge... der sidder et skab i dag på væggen, så en eller anden form for forstærkning må sidde der bagved, antager jeg (har ikke revet der endnu).Krille-72 sagde:
Hvis du reglar 30 cc og kører 15 mm vådrumsplyfa, så holder det til en kommode. Hvis det ikke er et rigtigt stort stykke, du har tænkt dig. Så bør du kortle med reglar bagved. Ellers regnes 15 mm plyfa som en eneste stor kortling.E Earplugged sagde:Hvis jeg lægger 15mm vådrumsplyfa ned, så rækker de hele vejen og der bliver ingen samling overhovedet i bredden, burde blive den mest stabile variant?
Ja, en plade at skrue i skal bestemt derhen, det er så kedeligt med rene gipsvægge... der sidder en kommode i dag på væggen, så nogen form for forstærkning må sidde der bagpå, antager jeg (har ikke revet der endnu).
Klik her for at svare