Hej!
Jeg vil snart give mig i kast med at støbe bordplade (/-er) til køkkenet og andre steder. Vil ikke bøvle med dårlige materialer, så skal selvfølgelig bygge form af formfinér. Til at starte med handler det om en enkel konstruktion, en køkkenø størrelsen 100*120 cm uden udskæring eller noget. Efterhånden tænker jeg (hvis alt går som planlagt) også at støbe en plade størrelse ca. 60*180 cm med udskæring, og en lille plade størrelse 60*45 cm. Alt i alt tre separate plader i forskellige størrelser.
Mit spørgsmål handler om at genbruge finérpladen. At genbruge hele formen siges jo at være helt OK. Men hvis jeg, i teorien, skulle anskaffe mig et ordentligt stykke finér, der kunne række til alle tre dele på forskellige tidspunkter, lad os sige ca. 100*180 cm stor, tror I, det ville være muligt først at skrue kanter til den første plade, derefter, når den første plade er støbt, at fjerne kanterne, spartle igen (og lakere over?) skruehullerne, og skrue nye kanter fast til næste plade? Eller er pladen "forbrugt" på de steder, hvor der tidligere har siddet skruer?
Min anden overvejelse: Kan man bruge almindelig træregel som kanter til bordpladen, eller binder betonen sig for hårdt fast i det? Er det bedst også at bygge kanter i formfinér?
Taknemmelig for alle synspunkter!