Kender nogen til om der findes bøjelige plader såsom mdf eller andet passende materiale til at lave møbler af?
Hvor kan man købe dem, hvis de findes?

3mm MDF skal tydeligvis være bøjeligt, men jeg havde ikke nok tålmodighed ved forsøg > det sprækkede gang på gang :(

Ja det findes der. De brugte det på Roomservice i et eller andet afsnit. Kan ikke finde det nu, men jeg fandt deres tips til, hvordan man laver en hylde i det, selv om man ikke kan kalde det udtømmende direkte. Kommentarerne til selve afsnittet var i nogenlunde samme klasse, det mest nyttige de skrev var omtrent "Findes i velassorterede byggemarkeder hvor du sikkert også kan få hjælp".

http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=3976
Tilsyneladende skal det være sporet mdf af en slags

Cockaby sagde:
Ja, det findes der. De brugte det i Roomservice i et eller andet afsnit. Kan ikke finde det nu, men jeg fandt deres tips om, hvordan man laver en hylde i det, selvom man ikke kan kalde det for udtømmende direkte. Kommentarerne til selve afsnittet var i omtrent samme klasse, det mest nyttige, de skrev, var omtrent "Findes i velassorterede byggemarkeder, hvor du sikkert også kan få hjælp".

[link]
Tilsyneladende skal det være sporet mdf af en eller anden slags
Jeg kan kun tilføje, at i et af programmerne blev der brugt en krydsfiner, der havde et gummi/plastmateriale som hver andet lag. Det produkt havde Mattias ikke set i Sverige

MVH Palm

sporet MDF findes lidt overalt, men hvis man ikke finder det, kan man spørge, og så kan de sikkert bestille det hjem.

P
Ljungbergs har 9 mm bøjelig MDF som skal kunne bøjes ned til ca. 15 cm radius.

Den som de använde i Roomservice hedder på Amerikansk "Wiggleboard", findes lignende formbar krydsfiner på denne engelske side:

http://www.clarkswood.com/stagflex.htm

Har tilsyneladende en slags lim i pladerne, som gør, at de kan formes hvordan som helst og derefter stivne.

Findes dette ikke i sverige endnu?

Havde været meget meget interessant!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.