Hej
Er der nogen, der har brugt dette byggemateriale til at efterisolere en gammel plade/kældergulv (http://www.epscement.com/).
Jeg har en tråd under gulvrubrikken, men fik aldrig nogen respons.
Materialet er ret dyrt 100mm/m2 koster 300, og det skal stadig støbes over.
Kan nogen anbefale denne metode?

Eller skal jeg gøre det om fra begyndelsen, flamingo150mm+cement? og hvad ville det cirka koste i materialer?

Vi kommer til at støbe med EPS i vores badeværelse. Vi måtte give 150:- /sæk. Men en 17 kg sæk giver jo 50 liter færdig beton, så jeg synes ikke, det er så slemt dyrt. Desuden isolerer den jo lidt. Over EPS'en skal vi køre med Finjas Bemix P3. Belægningsklar efter 3 døgn og koster os 80:- for en 25 kg sæk. Jeg synes personligt, at dette virker overlegen, med tanke på tørretider osv. Men har man tid til at vente på almindelig cement/beton, så er det jo et billigere alternativ. Men så skal man jo også regne med omkostningerne for fx celleplast.

Hejsa!

Jeg overvejede også at bruge dette, men med tanke på at mit gulv havde meget fald, ville det blive meget lavt til loftet, da man skal støbe mindst 5 cm. Dette sparer jo ryggen, da det ikke vejer tilnærmelsesvist det samme som almindelig beton.

Guran1

50 mm EPS cement isolerer mindre end 25mm polystyren. 30mm polystyren koster jo ca 25:-/m2, så bliver epscementen 3 gange så dyr jo?

Guran, tænk på at du skal belægge yderligere centimeter for at få et gulv.

Tror jeg nok må bryde gulvet op, hvis jeg nu skal gøre noget overhovedet :-/

Hejsa!

Det var netop det, at man var nødt til at lægge et andet lag ovenpå dvs. totalt 7 cm. Loftshøjden ville så blive 198, hvilket kan ses som lidt lidt. Jeg overvejede det et stykke tid, og derefter var det bare at starte dvs. brække, bære, grave.

Nu har jeg isoleret med gulvvarme og 218 i lofthøjde. Har også besøgt kiropraktoren......

Guran1

• Synes
Platecage
  • Laddar…
Jeg overvejer også at støbe med EPS, men mængden skræmmer mig lidt fra at gøre det selv. Skal have 20cm EPS på 11m[sup]2[/sup] og det bliver over 2 kubik...  :P

Har også fundet ud af, at hvis man skal erstatte celleplast, så skal man have dobbelt med EPS.

Har fået en pris på ca. 26000:- + moms for at få det gjort.   :o

Ja Butcher dyrt som F¤%#N det er derfor jeg undrer mig om man kan støbe ny flamingo på eksisterende plade? Ved at der findes folk som gør så men er dette en vedtaget metode & helt risikofri?

Ja, urimeligt dyrt. Og at blande selv... det ser ud til, at man skal være hurtig også.

Jeg forstod det som, at du havde hugget alt væk ned til pladen. Men det har du ikke?
Du mener, at du har konstruktionen med celleplast, så plade, og at du skulle isolere ovenpå den? Ingen anelse om man kan gøre det sådan.

Jeg har frilagt min plade, som kun har grus under. Ovenpå den var der 10cm celleplast + 10 cm finbeton. Jeg står og vælger mellem at bygge op på samme måde igen eller med EPSCement.  :-/

I en kælder hvor man har "tid" til at vente (måske ikke så akut som en badeværelsesrenovering i et hus uden en ekstra bruser) så ville jeg nok også vælge "almindelig" cement. Men skal man blive færdig lidt hurtigt, så mener jeg, at EPs er en fortrinlig måde at fylde op med. I vores tilfælde vil jeg bruge det til at støbe igen et mellemlag i beton på ca 300mm. En sådan kage i rigtig beton ville veje meget. Derfor er EPS'en også en fordel. Så det koster en masse mere end almindelig beton, ja alting koster her i verden. Afhænger af om man prioriterer tid eller penge ;)

Butcher sagde:
Jeg fattede som at du havde bilat bort alt ned til pladen. Men det har du ikke?
Du mener at du har konstruktionen cellplast så plade og at du ville isolere ovenpå den? Ingen aning om man kan gøre sådan.
Nja jeg har i dag et støbt kældergulv uden nogen isolering. så jeg overvejer om man kan lægge flamingo på dette og så støbe en type 5cm kage på dette, bliver som en "GB Sandwich". men jeg tror ikke det er risikofrit/praxis at gøre sådan.

• Synes
Nikolai
  • Laddar…
Det er jo sådan jeg skal gøre og det er helt OK. Forskellen er, at din sandsynligvis udsættes for mere fugt (pga kælder), men det skal være perfekt med det system da. Hvad jeg har forstået i hvert fald. Så et spørgsmål på ViiVilla ang det (typisk at jeg ikke finder det igen) men prøv du at søge.

Risikoen hvis du lægger cellplast er vel ellers at du får fugt i væggene?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.