En overvejelse...
Er der nogen gængs konstruktion hvad angår fladt tag (nja, 3-5 graders hældning) med terrasse ovenpå?
Hvordan er selve konstruktionen mellem tagfladen og terrassen opbygget?
Antager at der findes utallige varianter, men nogen med gode tips?
Projektet er en kommende carport med terrasse ovenpå, dvs. den er ikke bygget endnu.
Havde en idé færdig i hovedet, men begynder at spekulere på, om der findes en enklere måde.
Tips modtages taknemmeligt!
Er der nogen gængs konstruktion hvad angår fladt tag (nja, 3-5 graders hældning) med terrasse ovenpå?
Hvordan er selve konstruktionen mellem tagfladen og terrassen opbygget?
Antager at der findes utallige varianter, men nogen med gode tips?
Projektet er en kommende carport med terrasse ovenpå, dvs. den er ikke bygget endnu.
Havde en idé færdig i hovedet, men begynder at spekulere på, om der findes en enklere måde.
Tips modtages taknemmeligt!
Hej,
Har du fået nogen indsigt, du vil dele?
Er taget/terrassen bygget?
Undrer
Johannabacken
Har du fået nogen indsigt, du vil dele?
Er taget/terrassen bygget?
Undrer
Johannabacken
Er selv i gang med dette lige nu, jeg vil køre med underlagspap og overfladepap. Oven på overfladepappen vil jeg lægge kiler i trykimprægneret, sandsynligvis sat fast med asfaltklister.. Ikke besluttet endnu.. Hvis nogen har forslag vil jeg gerne modtage tips.
Skal gøre det samme fremover (carport med terrasse). Jeg vil ikke have råspont men overvejer simpelthen at fæstne en presenning mellem bjælkerne, som hænger lidt på den ene side. Ovenpå det bliver der en 45X45 langs bjælken, som jeg skruer gennem presenningen og derefter fæstner jeg terrassebrædderne til denne. Vandet, som løber langs presenningen, lander i en tagrende. Indersiden af taget tænkte jeg at beklæde med krydsfiner og male hvidt. Skal forsøge at tegne det, så det er til at forstå. Vender tilbage.
Råspont, underlagspapp og en svejset overfladepapp er modellen. Derefter placerer du terrassen løst uden at skrue gennem taget. Variationen med en hængende presenning føles i mine ører som en ustabil metode. Der vil jo dannes is på presenningen, og når den smelter, vil det presse ind i skruehullerne med rådnet træ som resultat.
/ Johan- Taglægger
/ Johan- Taglægger
Ser ikke hvorfor der skulle dannes is på presenningen, da den har en ret kraftig hældning. Men det er jo bare at lægge et par silikonelinjer mellem 45-reglen og presenningen, så er det "problem" løst. Alt træ er selvfølgelig trykimprægneret og vil næppe rådne de nærmeste år...jocke_mejsel sagde:Råspont, underlagspapp og en svejset overfladepapp er modellen. Derefter placerer du terrassen løst uden at skrue gennem taget. Varianten med en hængende press føles i mine ører som en vaklende metode. Der vil jo dannes is på pressen, og når den smelter, vil det trænge ind i skruehullerne med råddent træ som resultat.
/ Johan- Taglægger
Senest redigeret:
Betydeligt enklere og billigere end "orignalet" http://www.til-tak.no/no/til-tak-light2
Klik her for at svare