Hej! Jeg har søgt en masse på diverse butikker efter en løsning på et lille problem med en konstruktion. Jeg bygger en pergola, men har et hjørne uden stolpe, hvor jeg har brug for at hænge en regel op under en anden regel i en vinkel. Denne regel er mest for syns skyld, så udseendet bliver symmetrisk. Jeg finder dog intet godt beslag, i stedet for at skrue. Findes der ingen beslag, der ser ud som et langt pladejern, der på midten er drejet 90 grader, eller en bæringssko med meget lange arme? Et sømbånd kunne fungere, men jeg vil gerne finde noget pænere. Håber I forstår, hvad jeg mener. Link gerne til et produkt.
Snuppede et billede fra nettet. Forestil jer, at stolpen mangler, den sidder længere væk, men ved pilen vil jeg fastgøre den nedre regel i den øvre med en form for jern.
Kig på Växeljörn og forskellige tagrygbeslag, de. håndterer 90trækket på to højder.
Tak, jeg fandt nogle tagrygbeslag før, men de ser lidt afrundede ud, men tror det kunne fungerer faktisk, måske kan man banke det til, fedt, tak! Nu hvor jeg søgte på växeljärn, fandt jeg også gaffelanker, ser ud som det også er et alternativ. Hvor meget lettere det bliver, når man ved hvad tingene hedder!
På billedet, måske ikke din, så er bærbrædderne ikke indstukket i stolpen, ser mere ud som hjemmelavet nu. Så behøves der ikke flere end en skråstiver for skævning i siden mod indersiden. Med indstikning samme mål som brædderne så bliver det ikke svagere fastgørelse og ingen svækkelse af stolpen heller.
På billedet, måske ikke dit, så er bærebrædderne ikke indhakede i stolpen, ser mere ud som hempull nu. Da behøves der ikke mere end én skråstiver for skygning i sidled mod indersiden. Med indhakning samme mål som brædderne så bliver det ikke svagere fastgørelse og ingen svækkelse af stolpen heller.
Jeg skal hakke ind💪
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.