Fladen til trailerens lad har gjort sit, så nu er der brug for et nyt. Ville helst klare det med en uslebet plade. Ladet er 1350X2600X12 stort, så deromkring eller større. Er det 1500X3000, der er nærmeste standardmål?

Bør man have form- eller marinefiner til en ladbund? Traileren er en almindelig åben enakslet trailer.

Marinplyfa kørte vi, dyrt som guld men det holder i hvert fald nogle år (læs mindst 10) hvis man ikke voldta bunden i stykker. Mål ved jeg desværre intet om.

Lyder godt med den holdbarhed :)

Den gamle havde jo nok siddet i 20 år eller så, men det var på grænsen til, at man trådte igennem. Men da var en del skiftet, og nogle (for) tunge ting var blevet fragtet såsom en høkanon.

Har man mulighed for at holde den ren og have indendørs opbevaring, er livslængden nok evig.

Der findes en karosseriplywood som er 1520x2700mm

Jeg har hørt betegnelsen stjärnplyfa på ladbund, det er ligesom stjernemønstret..

|-|-|-|-|-|-|-
-|-|-|-|-|-|-|
|-|-|-|-|-|-|-

Tak for tipsene.
Tjekkede med det lokale byggemarked, de havde lidt begrænset udvalg viste det sig.
De har dog en 1525X3050 plade med en knudret side. Kan man vende sådan en op og ned? Vil jo have et lad, hvor lasten let glider af.

Tanken er også at forsænke lasteøjer langs indersiden på lemmerne, så man kan spænde fast selv lav last.

Hvis det ikke regnede og vognen stod ude :rolleyes: så havde jeg kunnet tage et billede af bunden. Tror faktisk, det er sådan stjernplyfa, for den er ikke helt jævn, men der er som små + på den.

Jeg bestilte ny plade til min vogn. Købte af 4P gennem ombud. Den plade er 1,8 x 4,0 m. Tror den var 4,2 m, men han som tog den hjem var nødt til at skære den af for at den kunne rummes i hans vogn. Mit lad er 1,7 x 3,4 m så det spillede ingen rolle. Det gamle lad har virkelig holdt længe trods det er kørt betydeligt tungere last end de 930 kg som vognen er godkendt for. Vognen er fra -87. Jo, måtte betale 2500:- for pladen.

Min er en Fågelsta fra 1977 maxlast 510 kilo. Mærkeligt at den ikke kunne lide 1,5 ton da :rolleyes:

Min palle over 2 ton. Kørte tagsten til genbrugspladsen. Til gengæld mistede jeg koblingen på konens bil. Trak med en Peugeot 205;a Skidensvagede ting :)

Hehe havde vel 1,5 kilo i dækkene som blev flade, når jeg lastede på. 2,5 kilo mere og vups gik det godt :D, skød på godt ned ad bakke :eek:

Slidstykkeplajwooden hos Beijer koster lidt over tusind kroner. 12x1250x2550... Kan sikkert fås i større dimensioner.

Bob_the_builder
Formplyfa 12x1250x2500 koster 350 spänn på Silvan. Ikke Mats_O:s kärra, men for min dög det aldeles utmärkt! En tvärskarv over en balk eftersom kärran er 258 cm. Uslåeligt pris på nyt flak, även om det kanske findes flashigare "rigtige" skiver for formålet.

i dag har den været hos onkel doktorn og fået nogle sprækker fikset. Det er en sand fornøjelse at se en professionel tigge aluminium :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.