Hvad kan man forestille sig for tagkonstruktioner, der kan klare et tagudhæng på 2 meter? Obs max byggehøjde 2,5 meter (mod indkørsel), derfor skal det være slankt.
Grunden til tagudhænget er, at det er trangt, jeg vil maksimere hjørnet af grunden.
Jeg går i samme tanker og tænkte på at lave stort tagudhæng med købte tagspær, som jeg overvejede at selv samle på stykker (markeret med blåt) på den ene eller begge sider af ved tagfoden.
I min verden burde der være omtrent lige meget sne på X over væggen som X udenfor væggen.
derfor burde sneen modvirke hinanden i vægt, og jeg antager at væggen bærer lasten.
Selvom jeg befinder mig i snelastzone 2, tænkte jeg, at det er godt at gå op til i hvert fald 2,5, da 100-års vejret ser ud til at komme oftere end hver 100. år... så snart er vel 1000 års vejret her.
Eventuelt vindtryk tænkte jeg skulle gå lige op med betontagstenene, jeg tænkte bruge.
Hvis jeg sømmer 45*145 på begge sider af tagspæret cc 120, markeret med blåt, hvor lang kan X så være?
Hvis jeg sømmer 45*170 på begge sider af tagspæret cc 120, markeret med blåt, hvor lang kan X så være?
Hvis jeg sømmer 45*195 på begge sider af tagspæret cc 120, markeret med blåt, hvor lang kan X så være?
Hvis jeg sømmer 45*220 på begge sider af tagspæret cc 120, markeret med blåt, hvor lang kan X så være?
Hvis jeg sømmer 45*145 på den ene side af tagspæret cc 120, markeret med blåt, hvor lang kan X så være?
Hvis jeg sømmer 45*170 på den ene side af tagspæret cc 120, markeret med blåt, hvor lang kan X så være?
Hvis jeg sømmer 45*195 på den ene side af tagspæret cc 120, markeret med blåt, hvor lang kan X så være?
Hvis jeg sømmer 45*220 på den ene side af tagspæret cc 120, markeret med blåt, hvor lang kan X så være?
Hvad er det for slags bygning, bolig, garage eller?
Du ved måske, at tagudhæng over 0,5 meter tælles med i bebyggelsesarealet. Så det kan blive "dyre" centimeter.
Tag et hus på 10 x 10 meter. bebyggelsesareal 100 m2 hvis tagudhænget er 50 cm. Øg tagudhænget til 100 cm og bebyggelsesarealet bliver pludselig 144 m2.
0.5 meter........Hopla hvilket stort hus jeg fik pludselig
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.