Jeg er i gang med at renovere en trappe og har fjernet tæppet samt skraber gammelt lim af. Problemet er, at jeg skal have plane trin, når jeg lægger det nye materiale på. I forkant af hvert trin er der en hævet kant. Den er 3mm høj og 10mm bred.
Hvordan fjernes denne kant på den mest smidige og bedste måde?
Spørgsmål nr. 2: Jeg har skrabet det meste af limet af, men der er et lag tilbage, som ligger mod træet. Er der noget middel til at opløse dette? Eller er det slibning, der gælder? Jeg kan sige, at limen bliver til et meget fint pulver, når man skraber det.




Hvordan fjernes denne kant på den mest smidige og bedste måde?
Spørgsmål nr. 2: Jeg har skrabet det meste af limet af, men der er et lag tilbage, som ligger mod træet. Er der noget middel til at opløse dette? Eller er det slibning, der gælder? Jeg kan sige, at limen bliver til et meget fint pulver, når man skraber det.
Personligt ville jeg have taget håndoverfræseren med en retfræs med lager på. (kantfræser måske det hedder) Så køre så langt det gik og tage de sidste 7-8 cm på hver side med enten saven eller sliberen.
Angående limet burde almindelig limvask vel opløse det. Plejer jo at være rigtig god træk i det.
Angående limet burde almindelig limvask vel opløse det. Plejer jo at være rigtig god træk i det.
Klik her for at svare
