Jeg byggede ud huset for nogle år siden. Nu ville jeg gerne have større garage og fjerne originalhusets ydervæg og have en bærende bjælke i stedet, så garagen bliver dobbelt størrelse.
Alt kan lade sig gøre, ved jeg.
Men dette virker som et umuligt projekt.
Er der nogen, der har en idé om prisen?
Det er desværre ikke nok som information. Der behøves plantegninger over stueetagen samt oplysninger om kældervæggene og stueetagens udformning. Byggeår for det originale hus kan også være en god oplysning.
Har du tænkt dig at udlicitere alting eller kan du forestille dig at lave noget selv?
Udlicitere til firma med beregninger og alt omkring ville jeg tro koster mindst 100k.
Bore to huller i gulvet, støbe fundament, købe to solide bjælker til stolper valgt med tibnors håndbog og sund fornuft, det samme med en længere som overlægger, leje støtte, bore væggen ned, køre den til lossepladsen med anhænger, montere bjælken, få hjælp til at svejse hvis du ikke kan selv, returnere støtten.
20k.
Rive væggen er absolut ingen bekymring at gøre selv.
Har to venner som arbejder som svejsere på større firma. De laver mange nye bygninger mm.
Men hvordan fungerer det. Må man gøre det helt selv, hvis man har bekendte og viden?
Ellers:
En firma kommer ud og bærer op midlertidigt. Og viser hvad de vil have mig til at gøre.
Jeg river væggen. Og borer op der hvor de vil.
De kommer tilbage og sætter bjælkerne og svejser.
Et vanvittigt projekt.
Min opfattelse er, at det at begynde at åbne op vægge kun fører til forværringer.
Det er hysteri i samfundet, alt skal være kridhvidt og væggene skal rives ned for enhver pris.
Er det gået så langt, at støbte vægge/ fundamentet-_muren i kælder skal tages ned. Så må nogen sige stop.
Dette selvfølgelig er jeg nysgerrig på, hvordan dette endte.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.