Har en terrasse, hvor jeg ønsker at fjerne den midterste af de tre stolper, der er der.
Afstanden mellem de yderste stolper er 520 cm.
Dybden fra husvæg til stolperne er 200 cm.
Der er en vind over, fire tagspær der hviler på husvæggen, cc 120.
Den nuværende limtræsbjælke der hviler på stolpen er 90x270.
Taget mod ydervæg (venstre billede 1) hviler på den væg og påvirkes ikke af ændringen.
Jeg har søgt lidt, og generelt ville en limtræsbjælke på 115x405 (måske mere?) være nødvendig. Hvis jeg nu har forstået det hele korrekt. I må gerne rette mig.
Men eftersom det er hele tagspær der hviler på huset, behøver jeg så kraftigt limtræ?
Rent praktisk. Behøver jeg at fjerne den nuværende og erstatte med en ny? Kan jeg bygge på den nuværende? Jeg overvejede først, om jeg kunne fastsætte en yderligere 90x270 udenpå, men har så problemet, at den ikke hviler på nogle af de yderste stolper. Hvis det nu er et problem?
Du må redegøre betydeligt mere for, at man skal forstå konstruktionen. Plan- og sektionsplaner f.eks.. Hvor er fotografiet over tagstolerne taget? Jeg tror ikke, det er realistisk at beholde den nuværende bjælke. For at en ny og gammel bjælke skal samarbejde, kræves det, at de er sammenlimet, hvilket ikke er helt enkelt i den situation. En bjælke med målene 115x405 (uden at tjekke om det er den rigtige dimension) kan erstattes af 215x315.
Du skal redegøre betydeligt mere for, at man skal forstå konstruktionen. Plan- og sektionsplaner f.eks.. Hvor er fotoet over takstolene taget? Jeg tror ikke, det er realistisk at beholde den nuværende bjælke. For at en ny og gammel bjælke skal samarbejde, kræves det, at de er limet sammen, ikke helt enkelt i den situation. En bjælke med målene 115x405 (uden at tjekke om det er den rette dimension) kan erstattes af 215x315.
Har ingen plantegning hvor takstolene indgår. Billedet af takstolene er taget fra husvæggen, hvor udhænget ud til stolperne begynder.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.