Har en klassisk ståldør i væggen mod garagen til affald men havde før. Har overvejet at fjerne denne helt og sætte en yderdør der. Men lidt bekymret for om den giver stabilitet etc. for huset? Måske skal man sætte eksempelvis en stål "H-bjælke" eller lignende for at kompensere for at det bliver svagere på en eller anden måde eller hvad siger I? Nogen der har gjort noget lignende? "Affaldsrummet" bruges i dag mest til at have lidt benzindunke, spader og lignende rod i.
Skulle nok være lidt forsigtig der.
Du har aflastningen for garageporten der også.
Svært at se, hvor meget det hviler på.
Der vil man nok ikke tage chancer.
At fjerne skabet som sådan er ingen problemer, hvis du bare skulle lukke hullet.
Mistænkte det kan være lidt tricky, hvis man skulle lave åbningen til en rigtig dør i stedet, er det jo primært opad det skal åbnes.
Men kassen stabiliserer måske væggen omtrent som en almindelig væg ville gøre uden noget "soprum".
tænker at flere har gjort sig af med disse små rum?
Jeg gjorde det tilsvarende i mit gamle hus.
Fjernede affaldsskabet, men det så ikke helt ligesådan ud, da mit skab sad udenfor og porten sad ca. 1200 mm inde.
Så jeg flyttede ud og satte den nye port i samme niveau med huset og kunne derefter rive affaldsskabet, som så kom indenfor.
Tror ikke, at dine vægge inde omkring skabet har nogen bærende funktion, men at alt det sidder i ydervæggen.
Obs at jeg skrev tror
For at være sikker så behøver man at se på, hvordan ydervæggen er lavet.
Tegninger er aldrig en dårlig idé at tjekke, hvis de findes
Bliver det ikke en alt for smal dør for ofte har man jo masser af ting som skal med ind i garagen...
Når det gælder konstruktionen så begynd at klæ skiverne af på i siden så ser man jo hvordan væggen er opbygget.
Måske skal I passe på at skifte port når I alligevel er i gang.
Selv slog jeg den opmurede del mellem port og dør bort på min garage for at få ind en bredere port.