Hvis man kun fyrer på overetagen, kan man så fjerne pudset på skorstenen i stueetagen? Ville se flot ud..
 
Burde være sådan, men kun en måde at være sikker på. Ring til skorstensmesteren og tjek.
En lille ting til. Det er ikke sikkert, at den er muret pænt, men kan være muret med en masse mærkelige størrelser på sten osv. Kan være godt at vide, at der er en risiko, før man støver hele huset ned og opdager, at man skal pudse den om. ;)
 
Jeg kunne ikke lade være med at begynde, da der alligevel var faldet en del puds af.. Og heldigvis så det pænt ud derunder. Et par halve sten nogle steder, ellers pænt og nydeligt og en behagelig farve på stenen efter et par omgange med stålbørsten.

Men støvet, host, javist.

Stod og bankede med hammer og stemmejern først, inden jeg kom i tanke om, at jeg faktisk ejer et elektrisk stemmejern.. Med bredt jern på den gik det latterligt hurtigt at få pudset væk. :)

Så må vi se, hvad skorstensfejeren siger. Jeg har ingen ildsted nu efter jordvarmeinst, men regner med at anskaffe snart.
 
Hej, vi har et hus fra 1921 og har banket pudset af skorstenen, som vi bruger, skorstensfejeren havde ikke noget at klage på. Men tjek med din egen skorstensfejer for en sikkerheds skyld.

/Janne
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.