River et gulv, 22 mm spånplade på gulvstrøer, limet og skruet, troede det ville være relativt let at løsne pladen fra strøerne men det sidder som bjerg. Er der noget godt trick at tage til her?, har 80m2 at rive og det kommer til at tage 3 evigheder i denne takt. Alt jeg kan komme på er at måske køre med rundsaven langs med strøerne. Havde også tænkt at genbruge strøerne, men det ser jo ud til at være kørt.
Ta bort skruven och kör med elhyvel. Går på ett kick.
Det går nok fint der på kanten som billedet viser, men så har jeg 20-25 reglar til som ligger helt under spånplade, der kommer man vel ikke ned med en elhøvl? (har aldrig brugt en, så jeg ved ikke).
Jeg har gjort tilsvarende på ca 40 kvm. Vi brugte en dyksav, på den måde blev vi hurtigt af med flertallet af pladerne. Så lavede vi et snit 5 cm på hver side af gulvbjælkerne og derefter et snit 5 cm på hver side af skruerne og kunne derefter let slå stykkerne væk mellem skruerne (som kun er limede mod gulvbjælkerne). Skruerne kan man skrue/bende op derefter. Efterlod overraskende lidt rester, som vi rensede op med stemmejern og elhøvl.
Jeg har gjort tilsvarende på ca 40 kvm. Vi brugte dyk-sav, på den måde blev vi hurtigt af med størstedelen af pladerne. Lavede derefter et snit på 5 cm på hver side af gulvbjælkerne og så et snit 5 cm på hver side af skruerne og kunne derefter nemt slå stykkerne væk mellem skruerne (som bare er limet mod gulvbjælkerne). Skruerne må man skrue/brække op bagefter. Efterlod overraskende få rester, som vi rensede op med stemmejern og el-høvl.
Tak, sådan må det blive, prøvede lidt mere i dag med en større brækjern, kan bryde det op så, men får kun småstykker af. For pokker hvor er trælim stærkt!
Et rum på 40m2 klart, gik godt uden at save for det meste, var ikke lige så godt limet overalt, ca. 80% kunne brydes op med et brækjern og en stor koben. Lånte en elhøvl som fungerede fint til at få fjernet den resterende spånplade på reglerne med, som jeg skal genbruge.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.