Renovatør
· Uppsala
· 2 169 indlæg
Det kommer an på, om du vil kunne sætte dem tilbage igen senere, eller om de skal væk permanent.S Susanne Lindgren sagde:
Det kommer også lidt an på, om du vil fjerne hele beslaget eller blot den sekskantede bøsning. Bøsningen er ret nem at skrue af med skraldenøgle. Når den er væk, kan man tage skiven af. Det, der bliver tilbage, er i princippet en skrue uden hoved, som er skruet ind i væggen. Skal du blot fjerne og renovere, anbefaler jeg at lade den sidde.
Hylsan fik vi væk men ikke skruen og skiven, og den var ret farlig at have der. Vil sætte en anden håndliste der. Kan man bruge skruen, som allerede sidder? Den er fra 1989.
Renovatør
· Uppsala
· 2 169 indlæg
Kan man, men jeg tror, det bliver tricky. Det afhænger meget af det nye gelænder. Hvis I ikke er bekymrede for gevindene og vil lave alt nyt, foreslår jeg en rørtang. Den del, der er skruet ind i væggen, plejer at være gevindet som en almindelig træskrue. Det handler altså bare om at få et godt greb.S Susanne Lindgren sagde:
Klik her for at svare

