Hej,

Jeg er i gang med min første totalrenovering af en lejlighed og vil gerne gøre det så ordentligt som muligt.

Dog har jeg bemærket, at det er meget tidskrævende at fjerne tapet, så jeg undrer mig om I har nogle gode tips?

Jeg har prøvet at perforere tapetet med sømroller, derefter dampmaskine og skrabe, men dampen tager for lang tid at opløse klisteret, så det føles ikke det værd.

Alle tidseffektive metoder værdsættes.

Tak!

tapet damper eller middel type tapet-væk.
selv tapetklister kan opløse tapeterne.
dog er det tidskrævende.

Blomstersprøjte kan være værd at teste.

Rul rigeligt med vådt tapetklister, dæk med plastik, dagen efter kan du trække alt af.

• Synes
garvin
  • Laddar…
Jeg gjorde noget lignende i en tidligere lejlighed, og den metode, som jeg syntes fungerede bedst, var at sprøjte væggene grundigt våde med vand (brug sprøjte beregnet til fx affedtning) og derefter dække med opklippede affaldssække; plasten klæber godt til det våde underlag. Lad det stå et døgn og sprøjt så på mere vand. På den måde fik jeg ofte fjernet samtlige lag på én og samme gang.

Tak for alle tips.

På torsdag skal jeg fortsætte kampen, og min strategi bliver først og fremmest at bruge en almindelig tapetskraber til at skrabe så meget som muligt af tapetet ned. Det der bliver tilbage, vil jeg spidserulle og derefter gøre vådt med en 50/50 blanding af tapetklister og vand, som jeg derefter indpakker med byggeplast. Forhåbentlig er det bare at trække tapetet ned dagen efter. Hvis det ikke virker, eller hvis der er rester tilbage, vil jeg prøve "Tapetväck".

Vend tilbage med resultaterne :)

Næ, du skal ikke skrabe el sømroller.
Blød bare, så trækker du det hele af i store stykker.

malerne gjorde det i en lejlighed, hvor jeg arbejdede, i et rum fik de hele væggen ned i et træk (7 lag tapet)

Tapetdamper begyndte jeg med at holde nede mod gulvlisten, indtil det dampet igennem, derefter føres den opad samtidig med at du løsner tapetet i en lang strimmel fra gulv til loft.

Isakare: Wow, ja det lyder jo præcis som hvad jeg er ude efter.. Skal teste præcis det i et rum til at begynde med.

Jarlingar: Har træt af damperen et stykke tid nu, men det handler sikkert meget om teknik som du er inde på. Tror at problemet består lidt i at det er forskellige typer af tapet og klister, så visse dele løsner meget fint med damp mens andre sidder som bjerget, så når man prøver at løsne det, så bliver det bare stykker der løsner og det er næsten endnu mere irriterende.

Vend tilbage!

Vinyltapeter kan jo være så tætte, at det er svært at gøre dem våde forfra.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.