Hej!
Har et gammelt sommerhus præcis ved siden af mit gæstehus. Mistænker at tagpladerne er af eternit. Ingen anelse om hvor gammelt sommerhuset er men mindst 30-40 år.

Taget er omkring 8 kvadrat. Er dette noget jeg kan give mig i kast med selv og forsigtigt tage ned i plastiksække? Tænker primært på at gæstehusets luftvarmepumpe står nogle meter væk. Og asbest kan jo holde sig i luften i flere døgn læste jeg.
Tak for hjælpen!

Gammelt sommerhus med grønt, mosgroet tag og faldefærdige vægge, omgivet af skov. Afbrudte tagplader og skrald ligger foran huset.

Gammelt grønt sommerhus med mosgroet tag ved siden af et hvidt gæstehus med en træterrasse; omgivet af skov.

Gammelt og slidt tag på et sommerhus, dækket af mos og vegetation, hvor tagpladerne ser ud til at være i dårlig stand.

Det er modulen i midten som har dette tag. De 2 mindre på siderne har pladetag.

Riv forsigtigt med god maske og fx en måldragt (typ barbapappa) ;) Luk sække hurtigt.

Gør det en dag, hvor det regner lidt let, så minimeres evt. støv og fibre i luften.

J
Luftvarmepumpen mangler jo betydning, den trækker jo ikke udeluft ind i huset.
Er du bekymret for, at det skal støve, så gør alt vådt ordentligt, eller riv ned når det regner? :)

Rev alting i går. Eternitpladerne føltes bløde nogle steder, og hvor de var hårdere, rev jeg dem i store partier, men jeg synes ikke, det støvede noget som helst. Kan man se, om det virkelig er eternit, taget er lavet af?

Kan til 99.9% sige, at det der ER eternit.
Rev mit villatag med eternit, og det ser ligesådan ud som dine plader.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.