Se Roomservice-afsnittet, hvor de gør Martin Stenmarks køkken i stand. Der bygger de stolpen ind i en køkkenø. De gjorde dog ikke så meget med stolpen, andet end at de malede den lyserød, men du kan måske få lidt bedre indtryk af, hvordan det ser ud i virkeligheden...

Tokv41>> Det skal jeg kigge på! - Tak for tipset.

Køkkenet lå tidligere der sofaen står på billedet, vi har vaklet frem og tilbage og tegnet sikkert 100-tals forslag, men køkkenet bliver ikke rigtig som vi har tænkt os, hvis vi har det på den gamle plads, det bliver et lukket køkken, og døren som skal sidde på kortvæggen stjæler en masse plads. Sofaen og spisebordet får ikke rigtig plads hvis man vil have en væg at sætte tv'et på heller (hvis man har tv-stue der køkkenet står).

Problemerne nu er, at tv-stuen bliver ret smal, ca. 3m i alt, jeg tror at selvom det er minimalt, så er det bedre at sidde lidt tættere på tv'et end at kompromittere med køkkenet. Tv'et m. tilbehør kommer til at blive indbygget i væggen.

Grunden til, at jeg skriver dette, er at jeg gerne vil have input fra jer, om det "føles" forkert at indrette huset som på billederne.. indgangen til bryggerset bliver gennem tv-stuen, men jeg har bemærket at man altid må gå på kompromis med noget.. Jeg er på udkig efter den åbne følelse, men vil ikke skabe et "usælgeligt" hjem af den grund...

MVH: Marcus

Tokv41 sagde:
Se Roomservice-afsnittet hvor de gør Martin Stenmarks køkken i stand.. Der bygger de søjlen ind i en køkkenø.. De gjorde dog ikke så meget ved søjlen andet end at male den lyserød, men du kan måske få lidt bedre indsigt i, hvordan det ser ud i virkeligheden...
Jeg så programmet, og det blev helt okay, selvom lyserød ikke er min favoritfarve =) - Dog vil jeg have, at søjlen skjuler så lidt som muligt, så min plan er kun at indfælde stikkontakter i 2 retninger, så man kan stå der med elpiskeren osv., samt forberede til et mindre køkken-tv, der sidder højere oppe på søjlen, drejbar, så man kan se den fra alle dele i køkkenet samt spisebordet.

Fruen var imod at have "bardisk" på den ene side. Hun mente, at det blev kage oven på kage i og med, at vi har spisebordet ved siden af. Selv ser jeg det som 50% design, samt at det er rart, når man tager en sandwich om morgenen, og heller ikke dårligt, hvis man vil sidde ned, når man tilbereder noget. Man behøver selvfølgelig ikke at have 4 stole heller... - hvad synes I??

Jeg fandt i øvrigt et billede på nettet af en indbygget søjle.. tænkte mig noget lignende:

inbyggd_pelare.jpg

Køkkenet jeg har tegnet, er i øvrigt inspireret af disse billeder, jeg fandt på Google. Det har en skøn, stilren atmosfære, synes jeg:

insp_1.jpg
insp_2.jpg

Senest redigeret:
avendere sagde:
Jeg så på programmet og det var helt ok, selv om rosa ikke er min favoritfarve =) - Dog vil jeg have, at stolpen skygger så lidt som muligt, så min plan er kun at indbygge eludtag i 2 retninger, så man kan stå der med elpiskeren osv., samt forberede til et mindre køkken-tv, som sidder højere oppe på stolpen, drejbar så man kan se den fra alle dele i køkkenet samt køkkenbordet.

Koneten modsagde sig imod at have "bardisk" på den ene side, hun mente, at det bliver kage på kage eftersom vi har spisebordet lige ved siden af, selv ser jeg det som 50% design samt at det er rart, når man tager en mad om morgenen og heller ikke forkert, hvis man vil sidde ned, når man tilbereder noget.. Man behøver naturligvis ikke have 4 stole heller... - hvad synes I??

Jeg fandt i øvrigt et billede på nettet af en indbygget søjle.. tænkte mig noget lignende:

[bild]
Det program er blevet stemt som det bedste roomservice nogensinde har lavet.. Trods en søjle så skal en søjle vel ikke hindre Jer ;)

Faktisk passede rosa ret godt ind i Deres køkken... Men du kan jo gøre meget med søjlen eller skjule den så meget som muligt...

En bardisk lyder mere 80'er end det behøver at være.. Mange nye produktioner har en slags bardisk rundt om køkkenøerne nu om dage...

Tokv41 sagde:
Det program har blevet stemt som det bedste roomservice nogensinde har lavet.. Trods en stolpe, så skal en stolpe vel ikke hindre Jer ;)

Faktum er, at rosa passede ret godt ind i Deres køkken... Men du kan jo gøre meget med stolpen eller skjule den så meget som muligt...

En bardisk lyder mere 80'er end hvad det behøver at være.. Mange nye produktioner har en slags bardisk rundt om køkkenøerne nu om dage...
Ja, præcis, og så plejer vores fester altid at ende i køkkenet =) - Så hvorfor ikke bygge køkkenet ved festen i stedet.. - Helt ærligt, så er jeg ret "glad i" drinks.. man blander i køkkenet og serverer til personerne som sidder overfor.. men det er måske lidt barnligt nu, når man begynder at blive ældre og har børn =)

//Mac

avendere sagde:
Ja præcis, og så plejer vores fester altid at ende i køkkenet =) - Så hvorfor ikke bygge køkkenet ved festen i stedet.. - Ærligt talt så er jeg ret "glad i" drinks.. man blander i køkkenet og serverer personerne som sidder overfor.. men det er måske lidt barnligt nu når man begynder at blive ældre og har børn =)

//Mac

Ikke spor!! Bardisk behøver som sagt ikke at være en sort Ikea-plade med kromede barstole til... Synes absolut I skal køre på det.. Som sagt en hyggelig måde at omgås på..

Held og lykke!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.