Hej, jeg har et spørgsmål om jeg kan fjerne et stykke ca af en indervæg i letbeton.
Selve væggen er ca 90mm bred inklusiv puds på øvre plan i et rækkehus, og det handler om et stykke over en døråbning på 80cm, som jeg vil fjerne

Billede af del som jeg vil fjerne:
En del af letbetonvæg over en døråbning med røde markeringer. Væggen er beskadiget, og en dør er opstillet op ad væggen.

Spærkonstruktionen er formodentligt en gitterspær (tror jeg, se billede) og burde vel være selvbærende/ hvilende på ydervæg?
Spændvidden er 7,5m

Spær: Loftet viser tagkonstruktionen med træbjælker og isoleringsmateriale fra Isover. Der er også opbevaringskasser og en tændt lampe i venstre hjørne. Træbjælker og tagkonstruktion i et loftsrum med ledninger og isoleringsmateriale, set i forbindelse med et renoveringsprojekt i et rækkehus.

Det er gips på loftet over væggen. Logikken siger, at den ikke kan bære noget, da jeg har svært ved at se, hvordan man skulle have fået gipsen på, hvis den havde været bærende. Men vil alligevel gerne dobbelttjekke, inden jeg går i gang.

I betragtning af at den vægflig hænger fast i et stykke armeringsjern, som sandsynligvis er kommet til, da væggen men pladeregler blev monteret, så vil den næppe kunne bære noget.

• Synes
Snabelhund og 1 anden
  • Laddar…
BirgitS
Med gitterspær skal ingen vægge på etagen under loftet være bærende.

• Synes
Snabelhund
  • Laddar…
Demmpa Demmpa sagde:
Med tanke på att den væggetappe hænger fast i et stykke armeringsjern, som sandsynligvis er monteret, når væggen med pladeprofiler blev monteret, så vil det nok ikke kunne bære noget som helst.
Det er ikke armeringsjern, men et gammelt Bergmanrør (el)
Lyder som at det bare er at køre.

S Snabelhund sagde:
Det er ikke armeringsjern, men et gammelt Bergman-rør (el).
Lyder som at det bare er at køre
Jep, men pas på røret, hvis det stadig bruges. :)

• Synes
Snabelhund og 1 anden
  • Laddar…
...det er snarere mærkeligt, at den der del ikke allerede er faldet ned af sig selv.

• Synes
Appendix og 2 andre
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 sagde:
Ja, men pas på rørret, hvis det stadig bruges. :)
Det er ikke længere i brug, så det er roligt, tak alligevel.

• Synes
Dowser4711
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.