D
Hej :)
Vi har en åben pejs i stuen, som fylder alt for meget, og jeg undrer mig over, om man kan fjerne den del, der går mellem væggen og selve pejsen. Jeg har tegnet med rød farve på billedet, hvilken del vi gerne vil fjerne.
"Kassen" er delt i to, den nedre del mistænker jeg er en form for tilluftstunnel, og den øvre del bruges som opbevaring til brænde.
Som I kan se, er der en tilluftsventil på ydersiden af facaden.

Jeg takker for al den hjælp, jeg kan få!

• Åben pejs i stue med mur, markeret i rødt, mellem væg og pejs. Viser foreslået fjernet del mellem pejsen og væggen.
  • Åben pejs i stuen med hvidt puds og hylde, delvist over bord og stole. Rød markering viser ønsket fjernelse af del mellem væg og pejs.
  • Åben kasse ved væg med elektronik og rod. Del af kassen er malet, muligvis til fjernelse. Papirer og ledninger ses. Bagsiden af pejsen måske synlig.
  • Ventil i murstensvæg med klatreplante ved siden af og jorden synlig. Træstub og grene omkring ventilen.
Bare at hente den store forhammer!

D
Gik ud og tog låget af tilluftsventilen, og sådan her så det ud.

• Tilluftsventil uden låg med synligt snavs og skidt indvendigt, omgivet af murværk og betonrester på jorden.
D
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Bare at hente den store hammer!
Hvor meget vil det påvirke tilluftsstrømmen, hvis jeg fjerner denne del?
Jeg vil jo stadig kunne bruge den åbne pejs :)

D densomkanvet sagde:
Hvor meget vil det påvirke tilluftsflowet, hvis jeg fjerner denne del?
Jeg vil jo stadig gerne kunne bruge den åbne pejs :)
Tilluft vil du nok have udefra, ellers vil den jo tage indeluft og blæse ud dels dårligere forbrænding og dels suger du jo varm indeluft ud

D
boihus123 boihus123 sagde:
Tilluft vil du nok have udefra, ellers kommer den jo til at tage indeluft og blæse ud dels dårligere forbrænding og dels suger du jo varm indeluft ud
Kan man ikke lade hullet i væggen være der og sætte en eller anden tilluftsventil, som man kan åbne og lukke? Så når man skal bruge komfuret, åbner man den for at få luft udefra med? Eller er jeg helt ude og cykle?

D densomkanvet sagde:
Kan man ikke beholde hullet i væggen og sætte en luftindtagsventil, som man kan åbne og lukke? Så når man skal bruge komfuret, åbner man den for at få luft ind udefra også? Eller er jeg helt forkert på den?
Præcis, en sk ”snurrventil”

• Synes
densomkanvet
  • Laddar…
D
Vil det være nok som tilluft?
Præcis, en såkaldt "snurrehane"
Vil det være nok at have som tilluft da?

Hvor ofte og længe fyrer I? Jeg tror det er ok.

D
Hvor ofte og hvor længe fyrer I op? Jeg tror det er ok.
Vi er nylig flyttet ind og har endnu ikke brugt den. Tanken er at fyre op en gang imellem om vinteren for at øge hyggefaktoren lidt. Vi har to små børn, så der kommer ikke til at blive fyret op så meget.

D densomkanvet sagde:
Vi har nyligen flyttat in och ikke brugt den endnu. Tanken er at fyre en gang imellem om vinteren for at øge hyggefaktoren lidt. Vi har to små børn, så der vil ikke blive fyret særlig meget i den.
Så sov videre, det har ingen betydning, hvis I ikke fyrer dagligt :)

T
Det ser jo ikke rigtig klogt ud som det er gjort nu. Mem fjerner du den, så kommer det jo til at se top ud!
I absolut værste fald, hvis det nu ikke skulle være nok med snurrventil, så kan man jo faktisk bygge dig en lille ventilationsskakt (en ventilationskanal som du bygger ind) som du fjerner og sætter hen hvor behovet eventuelt findes.
Det ville jo i alle tilfælde ikke blive grimmere end hvad det er, især ikke da I nu bare skal "myselda" i den.

D
Fik fjernet det jeg ville i løbet af weekenden! Det blev en midlertidig løsning på gulvet, indtil vi skal lægge nyt gulv.

• En person arbejder på et gulvprojekt i en delvist renoveret rum; værktøj og materialer ses omkring, med en midlertidig gulvløsning i gang.
  • Ufærdigt rum med provisorisk gulvløsning af planker. Bord og stole i baggrunden, højstol ved vindue, delvist afskallede vægge.
  • Synes
TechChad
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.