Har lagt cirka 40 kvm belægningssten, en gulnet tumlet sten, uden for huset.

Da jeg fugede med fugesand (dvs. fejede ned) blandede jeg 25 procent standardcement i (1 del cement, 3 dele fugesand) og fejede ned. Desværre ændrede vejret sig, og det blev lidt fugtigt under færdiggørelsen samt regnede hele dagen efter, så først i dag ser jeg resultatet. Flere sten er blevet grå af cementen.

Er der nogen der ved, hvordan man kan få denne grå cementoverflade af belægningsstenene? Jeg ved ikke, hvor langt ind i stenen cementen er trængt, men den har i hvert fald brændt fast.

Saltsyre? Er det noget man tør kaste sig ud i? Eller ødelægger det måske også belægningsstenen og dens gule farve?

Man skal ikke fuge med cement. Overfladen sætter sig i løbet af flere år, så man har brug for noget mere fleksibelt. Der findes epoxylignende produkter, der synes at fungere godt. Men jeg foreslår stenmel. Det regner væk med tiden, men kan fyldes op. Så kan overfladen sætte sig som den vil, og hvis faldet er korrekt, løber vandet af, og sætningen bliver jævn.

Tak for svaret, ni år senere ;)

Problemet er løst, og det gik faktisk fint med 25 procent cement i sättsand. Det ser stadig fint ud.

• Haha
Martho
  • Laddar…
C ChrisCornell sagde:
Har lagt cirka 40 kvm marksten, en gultonad tumlad sten, uden for huset.

Da jeg fugede med fugesand (dvs. fejede ned), blandede jeg 25 procent standardcement i (1 del cement, 3 dele fugesand) og fejede det ned. Desværre ændrede vejret sig og det blev lidt fugtigt under afslutningen og regnede hele dagen efter, så først i dag ser jeg resultatet. Flere sten er blevet grå af cementen.

Er der nogen, der ved, hvordan man kan få denne grå cementoverflade væk fra belægningsstenene? Jeg ved ikke, hvor langt cementen er trængt ind i stenen, men det har i hvert fald brændt sig fast.

Saltsyre? Er det noget, man tør prøve? Eller ødelægger det måske også belægningsstenene og deres gule farve?
Hej. Jeg har samme problem. Hvordan har du løst problemet?

R raulll_78 sagde:
Hej.Jag har samma problem.Hur har du fixat problemet?
Hej,
Det sleds væk med tiden, gik ret hurtigt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.