Jeg har brug for at få fat i nogle bolte med firkantet hoved, max nøglevidde 21mm.
Almindelig vognbolt med runding på toppen fungerer IKKE, da det firkantede stykke er for lille.
Størrelse på selve bolten 12 eller 14 i diameter og ca. 100mm længde.
Tommerstørrelser går også fint, så længe de er lette at få fat i.
Her gælder diameter 1/2 eller 9/16 og ca. 4" længde.
Findes der en butik i Sverige, der har disse, og som ikke koster alt for meget?
Jeg erkender, at jeg ikke ved det, men det lyder ekstremt specifikt og underligt den klassiske model skrue med Firkanterede hoveder har ofte meget små hoveder blot lige større end gevindet.
Firkantet møtrik, gevindstang og en smule stærk lim eller svejsning kan måske løse det for dig?
Firkantede findes, og på meget mere moderne ting end 100 årige. Men jeg kan ikke finde nogen i den størrelse på denne kontinent...
Skal montere tilbehør på en traktor fra -61, og der er færdige forsænkninger til bolten. Et sekskanthoved glider bare rundt i hullet, og svejsning har jeg ikke nået til endnu.
M12 har 19mm hoved, men de jeg har fundet koster 400kr stykket (skal bruge 8) og levering først i slutningen af juli...
Det har været utrolig venligt af dig. Jeg har dog brug for 8 stk...
Højden på hovedet er af mindre betydning da det er frit bagud.
M12 eller M14 er heller ikke vigtigt da almindelig sekskantbolt er let at få fat på i begge dimensioner.
Overvejet den mulighed og tænkte evt. at teste det en tid, hvis jeg ikke får fat i de "rigtige" dele. Da det er vægte til dækkene, der skal fastgøres, og de vejer deres adskillige kilo, vil jeg have møtrikken på ydersiden, da jeg opfatter det som lettere at se, hvis den begynder at vibrere løs. Det bliver jo ret sjovt, hvis en vægt pludselig løsner sig, mens man triller af sted på landevejen, så at sige. Plus at den "korrekte" måde fra starten var bolt på indersiden, møtrik på ydersiden.
Det har været utroligt venligt af dig. Jeg har dog brug for 8 stk...
Højden på hovedet er af mindre betydning, da det er frit bagud.
M12 eller M14 er heller ikke vigtigt, da almindelig sekskantbolt er let at få fat i i begge dimensioner.
8 stykker…………. Jeg plejer at have 56 stk af forskellige fremstillede ting, så 8 er jo meget enklere.
Overvejet den mulighed og tænkte eventuelt at teste det et stykke tid hvis jeg ikke får fat på de "rigtige" dele. Da det er vægte til dækkene der skal fastgøres og de vejer sine adskillige kilo, vil jeg have møtrikken på ydersiden da jeg opfatter det som lettere at se om den begynder at vibrere løs. Det ville jo være rimelig upraktisk hvis en vægt pludselig falder af, når man bumler fremad på landevejen, så at sige. Plus at den "korrekte" måde fra starten var bolt på indersiden, møtrik på ydersiden.
Tja, det er muligt at låse møtrikken med et slag, men på den anden side bliver en hel skrue mere "original-lignende" ..
Hvis man vil opnå samme styrke som en 8.8 skrue, bør man op på firkantstang af s355, men jeg tror ikke det spiller nogen større rolle egentlig... Der sker næppe så meget hvis du taber en vægt...
Mit tip er rigtig ubehageligt dvs. test Facebook. Søg efter lokale traktorgrupper. Hvis de ikke har tips, så er der altid nogen, der kan svejse. Nu har det løst sig denne gang, men næste gang er det godt at have lidt kontakter.