Jeg har brug for dæksider til mit nye køkken. Desværre er køkkenproducenten stoppet med at producere netop de dæksider, vi ønskede. Derfor søger jeg nu efter finerplader eller muligvis måltilpasset finer. Vi leder efter Teak, Eucalyptus eller lignende.

Er der nogen, der ved, hvor man kan finde det? Det skal have finer også på siden.

Det smarteste er at bestille tynde sidestykker fra et snedkeri, da du også får dem kantliste og færdiglakeret. Hvis skabene kan demonteres, kan du også lade fremstille nye skabssider, hvor du vil have dem i træ.
Men du kan sikkert få lov at købe også finer på et snedkeri.

Jeg er tidligere blevet anbefalet Hem - AB Fanerkompaniet, når jeg har ledt efter fanér, men har ikke haft tid til at prøve dem endnu. De ser ud til at have et godt sortiment.

Findes der noget lignende Fanerkompaniet i Göteborg, der sælger til private?

Kommer til at sætte dækplader oven på skabe i køkkenet nu og overvejer hvilket materiale der er mest egnet?

Noget siger mig, at hvidmalet MDF-plade burde fungere ret godt? Har hvidt køkken i øvrigt.

Men hvordan fastgør man disse på en god måde? En tanke, jeg har, er at man sætter fast byggeskruer oppe på skabene og derefter maler lidt magnetmaling på bagsiden af dækpladen. Så burde de jo være ret nemme at tage ned, hvis man har brug for det?

Sig hvad I tror og mener!

Mvh Micke

Mieron sagde:
Men hvordan fastgør man disse på en god måde? En tanke, som jeg har, er, at man sætter bygge-vinkler fast øverst på skabene og så maler lidt magnetfarve på bagsiden af dæk-siden. Så bør de jo være rimelig lette at afmontere, hvis man har brug for det?

Sig hvad I tror og synes!

Mvh Micke
Man skruer dæk-siden indenfra skabet, så nemt som muligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.