É
Findes der noget plastlignende, man kan sprøjte ud som lim og derefter hærder? Typisk samme mængde og løsning som en patron til en fugelpistol. Det skal kunne bruges til at skrue skruer i, når det er hærdet.

Eller om der findes noget bedre end en plast, der hærder.

Jeg har et gammelt drivhus, hvor jeg har udskiftet plastpladerne. Blandt andet blev de skrå plader på taget holdt på plads af metalskinner, der blev skruet fast i hule plastsamlinger. Disse er nu smuldret, så jeg har brug for at fylde op med en eller anden masse, så jeg har noget at skrue i igen.

É
Plast lyder måske ikke helt optimalt at skrue i, men det var sådan det fungerede før, når det desuden var hult:

Sort plastikoverflade med en beskadiget kant og synlige rørender, der viser slid og hulrum.

É ÉlPontus sagde:
Plast lyder måske ikke helt optimalt at skrue i, men det var sådan det fungerede før, da det desuden var hult:

[billede]
Jeg har fyldt huller med PL400, som jeg derefter har skruet i, men det ville ikke holde til meget vægt, så svært at sige, om det ville fungere for dig.

É
Tror ikke det er ret meget vægt men jeg ved det ikke. Det holder sig nogenlunde på plads uden at skrue overhovedet men glider lidt ned nogle gange og jeg tænker det bliver værre med sneen.

PL400 har jeg tænkt på men så glemt det... Jeg fik måske den tanke at det ikke blev hårdt så skruer bliver siddende men det er måske forkert.

Sæt en stopp nedenunder så glider de ikke, fantasien får virke hvad for stoåå.

É
J jonaserik sagde:
Sæt en stop forneden så glider de ikke, fantasien får spille hvad for en stoåå.
Jo det er sandt, man kunne nok skrue en lille metalplade fast på de vertikale stolper, som er i aluminium, og lade pladen stikke op et par centimeter og holde de horisontale skinner på plads i stedet. Bliver mere holdbart end skruv plasten. Jeg vil overveje det!
Derefter skal der stadig noget plast til for at pynte hullerne af hensyn til udseendet.

• Synes
1
  • Laddar…
É
Z Zachtionman sagde:
Tec7 er jo en slags universalprodukt, som både hæfter og holder på det meste. Findes hos de fleste byggemarkeder eller clas ohlson m.m. :)

[link]
Nogle forskelle i egenskaberne mellem den og PL400, eller er de ens?

PL 400 bider godt men bliver stenhård, måske ikke godt med den til plast som bevæger sig, ville tænke mig en silikon til 100 C er bedre.

Sugru er magisk. Dog relativt ukendt i Sverige.

Bilitemas multibond fæster på det meste og hærder til et stærkt og holdbart materiale. Har repareret fæste til cykellygte med for flere år siden, og det holder stadig trods ude i sol og regn.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.