Hej,
Skal sætte op facadenumre og vil ikke bore unødvendigt tykke huller i facaden, skruerne skal være 120mm lange (eventuelt kan 100mm fungere).
Jeg er på jagt efter 6mm tykke plugs, dvs 6x120. Men finder kun 8mm og opad.
Facaden er pudset mursten.
Var lidt inde på sømplugs, men de fleste jeg finder er til indendørs brug, samt at jeg hellere skruer end banker på grund af frygt for at facade nummeret ellers revner (lavet i plast).
Nogle råd?
Skal sætte op facadenumre og vil ikke bore unødvendigt tykke huller i facaden, skruerne skal være 120mm lange (eventuelt kan 100mm fungere).
Jeg er på jagt efter 6mm tykke plugs, dvs 6x120. Men finder kun 8mm og opad.
Facaden er pudset mursten.
Var lidt inde på sømplugs, men de fleste jeg finder er til indendørs brug, samt at jeg hellere skruer end banker på grund af frygt for at facade nummeret ellers revner (lavet i plast).
Nogle råd?
Bare dobbeltjek, hvad er det for nogle facadetal, du skal sætte op? Det føles lidt overkill med 120mm skrue. Eller hvor tykt er pudslaget?
Bare så du ikke bare går igennem facadeteglet og bare havner i luftspalten bagved. Er det almindelige enkle tal, så rækker nok cirka Max 60mm skrue. Men det er måske store/tunge ting.
Bare så du ikke bare går igennem facadeteglet og bare havner i luftspalten bagved. Er det almindelige enkle tal, så rækker nok cirka Max 60mm skrue. Men det er måske store/tunge ting.
Hej, det er egenfremstillede tal i plast med belysning, 65cm høje, vejer ca. 700g stykket.
Jeg vil gerne have dem med 4 cm afstand fra facaden, så de ser svævende ud.
Derfor har jeg regnet skruelængden ud sådan her:
4 cm ind i murstenen, 2-3 cm puds, 4cm afstand, 1 cm tykkelse på facadtallet (eftersom det er forstærket omkring skruehullerne).
Så pluggen skal være 80mm lang og selve skruen skal være længere, ca. 120mm, på grund af afstand og materialetykkelsen.
Derfor har jeg regnet skruelængden ud sådan her:
4 cm ind i murstenen, 2-3 cm puds, 4cm afstand, 1 cm tykkelse på facadtallet (eftersom det er forstærket omkring skruehullerne).
Så pluggen skal være 80mm lang og selve skruen skal være længere, ca. 120mm, på grund af afstand og materialetykkelsen.
Flot! Så tror jeg, det er nok med en 50mm plug. Man kan købe plug og skrue stykvis/løs vægt på ex hornbach/bauhaus.R ravve007 sagde:Hej, det er egentilvirkede tal i plast med belysning, 65cm høje, vejer ca. 700g stykket.
Derfor har jeg regnet ud skruelængden sådan her:
4 cm ind i teglstenen, 2-3 cm puds, 4 cm afstand, 1 cm tykkelse på facadetallet (da den er forstærket rundt om skruehullerne).
Så pluggen skal være 80mm lang og selve skruen skal være længere, ca. 120mm, pga. afstand og materialetykkelsen.
Klik her for at svare