Hej.

Yders ked af at forstyrre jer med en ny tråd, men jeg fik aldrig styr på det. Hvis nogen, der er sikker på deres sag, kan svare, ville jeg være taknemmelig.

En lejlighed jeg kigger på, er bygget på følgende måde:

---

Husene bygges med plade på jord med gulvvarme, lejlighedsskelende vægge og lejlighedsskelende bjælkelag i træ. Facaderne udgøres af stående og liggende malet træpanel. Ydertaget er belagt med betontagsten. I hele lejligheden er der egetræsparket med gulvvarme, og væggene og loftet er malet i en hvid farve. I køkkenet monteres et Marbodal køkken med opvaskemaskine, køleskab/frys og komfur. Gang og indgang med klinker indenfor døren. Helt flisebeklædt wc/bruserum med klinker på gulvet, håndvask med skab under, spejl, wc og brusehjørne samt vaskemaskine. I lejligheden er der et opbevaringsrum med klinker på gulvet og malede vægge og loft. Opvarmningen sker med fjernvarme, og varmen distribueres med vandbåren gulvvarme. Samtlige lejligheder har egen måler for varme og vandforbrug.

---

Hvad jeg er blevet skræmt af/opmærksom på, er den såkaldte "et-trin-facadeteknik", hvor der mangler luftspalte. Men, er dette noget der kun er, når facaden er pudset, eller kan det også være, som beskrevet ovenfor?

Når jeg googler og googler, så synes dette at være et almindeligt problem, hvis du har pudset facade, eller tænker jeg forkert?

Føler som om jeg måske gør en høne ud af en fjer her. Ville være meget taknemmelig hvis nogen kan give mig et klart og godt svar.

Du kan jo altid svare i eksisterende tråd ellers, i stedet for at skabe en ny.;)

Enstegstæt facade henviser normalt til pudsede facader. Man kan vel rent teoretisk også støde på panel, der er monteret uden luftspalte, men ud fra den beskrivelse du har citeret, ville min første tanke ikke have været at blive bekymret for en eventuel mangel på luftspalte. Men hvorfor ikke stille det spørgsmål til mægleren/sælgeren?

Du har ret. Både i at jeg burde have svaret i den gamle tråd samt at det er som du siger.

Fik fat i byggeherren, han verificerede at det er træfacade med luftspalte. Skrev under på kontrakten for omtrent 30 minutter efter mit indlæg.

Tak for hjælpen alle.

• Synes
yonna
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.