Jeg overvejer at renovere trappen herhjemme, jeg har en gammel fyrretrappe med faste profilerede trappetrin, som jeg gerne vil beholde, derfor fungerer det ikke rigtig med alle disse kits på markedet, da trappetrinnet er en del af trinpladen.
At købe disse stødtrin og derefter save trappetrinnet af virker unødvendigt og spildagtigt.
Det jeg leder efter (tror jeg) er en relativt tynd massiv egetræsplade <10 mm, som har passende mål til at kunne save ud stykker til brug som trinplader.
De materialer jeg har kigget på er enten alt for tykke, hylder, bordplader osv.
Lister og lignende, der har den rigtige tykkelse, er langt fra den aktuelle bredde, som jeg har brug for.
Jeg har overvejet at bruge egetræsparket, men det ser ud til at være svært at få den savede overflade pæn, det kan godt nok skjules med en slags messingliste, men jeg vil helst have noget massivt materiale hele vejen igennem.
Er der nogen, der ved, hvor sådant materiale kan findes, og er det praktisk muligt at lave en egetræsplade (stavlimet) i den aktuelle størrelse så tynd som 10 mm, eller bliver den for skrøbelig?
Eller findes der en anden elegant løsning, jeg måske har overset!?