Hej!
Tænkte på, om nogen her ved, om/hvordan det ville være muligt at bruge finbeton til andet end 0-100mm dimensioner?
Har forsøgt at google for info om det ville være muligt at fortynde med eksempelvis mere cement og 8-16 for at få det mere som grovbeton, men finder ingenting om det.
Har omkring 10 sække, der ikke bliver brugt, da vi vil bestille levering af beton til det projekt i stedet...
Nu har jeg derimod et fundament, jeg skal støbe til en belysningsmast, og det ville jo være utroligt praktisk at samtidig slippe af med disse sække finbeton, som bare ligger i vejen...
-Andress
Tænkte på, om nogen her ved, om/hvordan det ville være muligt at bruge finbeton til andet end 0-100mm dimensioner?
Har forsøgt at google for info om det ville være muligt at fortynde med eksempelvis mere cement og 8-16 for at få det mere som grovbeton, men finder ingenting om det.
Har omkring 10 sække, der ikke bliver brugt, da vi vil bestille levering af beton til det projekt i stedet...
Nu har jeg derimod et fundament, jeg skal støbe til en belysningsmast, og det ville jo være utroligt praktisk at samtidig slippe af med disse sække finbeton, som bare ligger i vejen...
-Andress
Du behøver jo ikke google for at spæde op med 8-16. Det er jo bare en betonklump du skal støbe, så det går sikkert fint at bare tilsætte lidt 8-16 i betonen.clain sagde:
Hej!
Tænkte om nogen her ved om/hvordan det ville være muligt at bruge finbeton til andet end 0-100mm dimensioner?
Har forsøgt at google for info om det ville være muligt at spæde op med eksempelvis mere cement og 8-16 for at få det mere som grovbeton, men finder ingenting om det.
Har omkring 10 sække, der bliver ubrugte, da vi vil bestille levering af beton til det projekt i stedet..
Nu har jeg dog et fundament, jeg skal støbe til en belysningsstolpe og det ville jo have været utroligt praktisk at samtidig slippe af med disse sække finbeton, som bare ligger i vejen....
-Andress
Tænkte om holdbarheden ville forringe sig drastisk, hvis jeg støber tykkere end de almindeligt anbefalede 100mm for finbeton.GoC sagde:
Samt om der var noget blandingsforhold, jeg burde tænke på?
Men det er jo sandt, at det kun er en usynlig betonklump, der skal støbes..
Der stilles jo ingen højere styrkekrav til en sådan betongklump. Så put lidt singel i og bland, kommer helt sikkert til at blive fuldstændig tilstrækkeligt stærkt.clain sagde:
Klik her for at svare