Hej hopp og god fortsættelse!

Jeg har brug for at jævne betongulvet i vaskerummet, før jeg lægger klinker. Cirka 10-20mm.

Fungerer det at gøre dette med finbeton i stedet for flydespartel? Jeg tænker mig at blande betonen lidt løsere. Resultatet er jo ikke så vigtigt, da det er en kælder og bare et vaskerum. Finbeton er jo betydeligt billigere.

• Synes
Thomas Cedergren
  • Laddar…
Betonen vil slippe fra underlaget ved så tynde lag, det gør ikke flydespartel. Ingen god idé altså.

Aha, tak for svaret!

Kan jeg bruge den billigst mulige flydespartel eller skal det være noget herregudsdyrt, der tåler tilskydende fugt?

• Synes
Kahn-d
  • Laddar…
Betonen har desuden meget lang tørretid sammenlignet med flydespartel. Ved ikke hvilken spartelmasse der er passende i din situation.

Men det er et relevant spørgsmål, mange flydespartel "spiser fugt", dvs. de fortsætter med at kemisk reagere med fugt, der tilføres bagefter, og bliver til sidst porøse og svulmer. Der findes fugttålige varianter.

ARDEX K 301 virker godt for dig, billigere alternativer kan være en chance at tage, diskuter med din byggehandel om dine krav, som du har.
Held og lykke!

• Synes
Fjojtmehmet
  • Laddar…
Det ser ud til, at byggmax har et produkt, der kan fungere
Artikelnr 18251, cementbaseret gulvspartel.

• Synes
mats@engholm.net
  • Laddar…
Tak for tipset! Regner med at det kommer til at gå ca. 20 sække, så 169:- føles bedre end 750:-

Håber du ikke har nået at bruge Byggmax-spacklet, for jeg er temmelig sikker på, at det ikke tåler tilskydende fugt...

Jeg mailede Byggmax kundeservice, og de kunne ikke garantere, at det virkede.

Jeg overvejer at lade være med at flydespartle. Der er ret lav loftshøjde. Overvejer at leje en maskine og slibe de værste ujævnheder ned og så acceptere situationen.

• Synes
AndersPS
  • Laddar…
simpa81 sagde:
Jeg mailede Byggmax kundeservice, og de kunne ikke garantere, at det virkede.

Jeg overvejer at lade være med at flydespartle. Der er ret lav loftshøjde. Overvejer at leje en maskine og slibe de værste ujævnheder ned og så acceptere situationen.
Ifølge denne skal Kiilto Plan Rapid kunne tåle opstigende fugt, og den koster kun 150 kr/sæk.
At slibe de værste toppe ned kan dog stadig være godt, også for at spare spartelmasse.

• Synes
Ljudet
  • Laddar…
Interessant! Gode tips, mange tak!

• Synes
Måns Lindblom
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.