Hej hopp og god fortsættelse!
Jeg har brug for at jævne betongulvet i vaskerummet, før jeg lægger klinker. Cirka 10-20mm.
Fungerer det at gøre dette med finbeton i stedet for flydespartel? Jeg tænker mig at blande betonen lidt løsere. Resultatet er jo ikke så vigtigt, da det er en kælder og bare et vaskerum. Finbeton er jo betydeligt billigere.
Jeg har brug for at jævne betongulvet i vaskerummet, før jeg lægger klinker. Cirka 10-20mm.
Fungerer det at gøre dette med finbeton i stedet for flydespartel? Jeg tænker mig at blande betonen lidt løsere. Resultatet er jo ikke så vigtigt, da det er en kælder og bare et vaskerum. Finbeton er jo betydeligt billigere.
Moderator
· Stockholm
· 56 278 indlæg
Betonen har desuden meget lang tørretid sammenlignet med flydespartel. Ved ikke hvilken spartelmasse der er passende i din situation.
Men det er et relevant spørgsmål, mange flydespartel "spiser fugt", dvs. de fortsætter med at kemisk reagere med fugt, der tilføres bagefter, og bliver til sidst porøse og svulmer. Der findes fugttålige varianter.
Men det er et relevant spørgsmål, mange flydespartel "spiser fugt", dvs. de fortsætter med at kemisk reagere med fugt, der tilføres bagefter, og bliver til sidst porøse og svulmer. Der findes fugttålige varianter.
Medlem
· Västra Götaland
· 145 indlæg
Håber du ikke har nået at bruge Byggmax-spacklet, for jeg er temmelig sikker på, at det ikke tåler tilskydende fugt...
Jeg mailede Byggmax kundeservice, og de kunne ikke garantere, at det virkede.
Jeg overvejer at lade være med at flydespartle. Der er ret lav loftshøjde. Overvejer at leje en maskine og slibe de værste ujævnheder ned og så acceptere situationen.
Jeg overvejer at lade være med at flydespartle. Der er ret lav loftshøjde. Overvejer at leje en maskine og slibe de værste ujævnheder ned og så acceptere situationen.
Medlem
· Västra Götaland
· 145 indlæg
Ifølge denne skal Kiilto Plan Rapid kunne tåle opstigende fugt, og den koster kun 150 kr/sæk.simpa81 sagde:
At slibe de værste toppe ned kan dog stadig være godt, også for at spare spartelmasse.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fläktkonvektor istället för radiator i sovrum?
Värme allmänt -
Konsekvenser av att koppla in induktionsspis 400 2N~ istället för 400 3N~
El -
Hvordan montere ventil i stedet for røgrør i skorsten
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Plastmatta istället för våtrumsmatta
Badrum -
Varför får jag bara 0,1Gbps istället för 1Gbps av platt nätverkskabel
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G