Halløj alle helte!

Skal til at ordne datterens værelse. Fræse til elen føles ikke lige så slemt, har banket gamle ledninger frem, der var blokeret fra støbningen af pladen. At kradse ud mørtel og puds gik hurtigt.

Radiatoren giver mig hovedbrud. Vestlige fastgørelser er helt sluppet, så der skal en reparation til der. Men hvad og hvordan?
At tage radiatoren ned er uden større problemer lige nu, systemet er tømt. Til reparationen, bør jeg bore ud med hulbor på begge fastgørelseshullerne, ind med mørtel for derefter at bore ind nye fastgørelseselementer. Skal jeg overveje en form for spredningsplade? Føler mig lidt på bar bund her, helt ærligt.

• Et hvidt radiator under et vindue i et rum under renovation; kabler og værktøj ligger på gulvet.
  • Et værelse under renovering med synlige ledninger i væggen, et vindue med udsigt ud til en gård og en radiator under vindueskarmen.
  • Radiatorens løse vægbeslag i et børneværelse, der kræver reparation for at genmontere radiatoren korrekt.
  • Synes
HSP
  • Laddar…
Væk med elementet, gør hullet rent grundigt, i med ankermasse sæt en gevindstang. Lad det hærde og skru beslaget fast. Evt. kan du bore lidt dybere samtidig.

Ps. Godt denne tråd blev skabt, det minder mig om, at jeg skal gøre det samme med et element i teglvæg.

• Synes
Denan353
  • Laddar…
Blev nødt til at bruge den lange hulbor for at få ud den ene expandern. Blev gode huller også, rundt er godt, mindre risiko for revnedannelse👍

• Lang boremaskine ved væg med rør, værktøjer og støv; rundt hul synligt.
  • Rundt hul i en væg med pilindikator. Brug af lang hulsav til at fjerne expander; mindsker risikoen for revner.
  • To ekspansionsbolte på en støvet overflade, med en skruetrækker ved siden af.
  • Synes
HSP
  • Laddar…
Fixede mit element i dag.
Væg med to lodrette udskæringer, hvor et element er fjernet, og en perforhylsa er klar til fastgørelse med ankarmasse.
Det var bare at trække ekspanderen ud.

En væg med en indsat ekspander til et element, omgivet af ujævn puds. Hul forberedt med perforhylse og ankerpasta, gængestang synlig i midten.
Brugte m10 gevindstang, perforhylsa, ankermasse,
Rensede hullet med børste og luft.
Fyldte 3/4 af hullet, satte derefter perforhylsan i, fyldte resten og satte gevindstangen i,
brugte maskeringstape som "støbeform"....

• Synes
Denan353
  • Laddar…
Maskeringstejp som støbeform, lokke med den da eller?

Ja præcis så ikke ankarmassan løber ud af hullet

• Synes
Denan353
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.